Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vinyl-tråden!


Ataxia

Anbefalte innlegg

Jeg(og sikkert mange andre) har de siste åra begynt å få mer og mer sansen for vinyl.

Det noe spesielt med å legge plata på plass, sette på stifta og høre den første knitringa.

Hvor kjøper du vinylplater? Noen skatter i samlinga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde veldig sansen for vinyl for 10 år siden, men siden da har de vel stort sett stått å støvet ned. Nå husker jeg ikke hva jeg egentlig har i samlingen lenger, så må vel ta den frem etterhvert igjen. Har vel en rundt 100 vinylplater liggende. Mye GNR, da jeg samlet GNR i i mine yngre dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøper vinylene mine på apollon i Bergen eller bestiller fra bigdipper.no på nettet.. :) Der eg har funnet best utvalg til nå vertfall. Kremen i samlinga mi er nok Dark side of the moon som er trykt i studio rett etter innspillinga før de blei sent videre for å masseproduseres. Denne skal visst være verdt ein del.. :) I samlinga har eg en god del Asia, pink floyd, masse alan parson! , Eric clapton osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv kjøper jeg mest fra Tiger. Men også litt på Shabby Records i Haugesund.

Vet egentlig ikke hvor sjeldent det jeg har er, men de som jeg føler stikker seg ut er:

Björk - Post (Rosa vinyl)

Thurston Moore - Trees Outside The Acadamy (picture disc)

Sunn O))) - Dømkirke (Denne kom kun på vinyl og Southern Lord har visst ikke flere igjen av den).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikkje så lenge sidan eg begynte med vinyl (ca. eit halvt år sidan). Eg plukker opp den vinylen eg kjøper stortsett på platemesser og kjøper litt på nettet (QXL eller platekompaniet). Samlinga mi er ikkje så veldig stor, men den har potensialet til å bli større. Låner også ein del vinyl frå faren min sin kolleksjon som nesten ikkje høyrer på sine gamle vinyl plater lengre.

Endret av Toften
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fattern hadde en gammel vinyl spiller som jeg fikk ha på rommet mitt..

Der har jeg da mange vinyler av f.eks Nazareth,

har også en sånn "liten" type vinyl plate av et oppløst lokalt band som kalte seg "Stonehenge" eller noe.

OG.. har en Jimi Hendrix plate :D mange andre og som jeg ikke vet hva er.. fatterns samling som ble flytta rett inni skapet mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått rigget opp platespiller i leiligheten (ingen plass...), men må få det opp å kjøre snart. Har noen kasser med vinyl stående som jeg ikke får hørt på, siste vinylkjøp var:

35007 - s/t

Neurosis - The Eye Of Every Storm

Motorpsycho - Demon Box

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.