Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Vinyl-tråden!


Ataxia

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...

Husvaranen hadde kjøpt billett til konserten hans i Oslo Spectrum her i vinter. Jeg lurte litt på om jeg skulle ta med meg bok for å døyve tiden. Etter tretti sekunder var jeg solgt. For en artist! Har forresten den der jeg også. Og en bruskasse eller to med plater jeg aldri bruker. Blant annet noe polsk heavyrock fra søttitallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker min første vinyl 25 år sia. twisted sisters - stay hungry, og jeg husker min siste vinyl idag. Motörhead - no sleep til hammersmith. Skatten er nok J Cash - Live at folsom, ingenting er som å sette på plata og høre "hello I'm Johnny Cash"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eier bare to vinylplater selv. Jimi Hendrix Live at Woodstock og Valleys of Neptune. Ellers så hender jeg dykker meg ned i fatterns platesamling. Har aldri telt hvor mange det er, men det forundrer meg ikke om det passerer tusen stk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kjøpt Shining - Blackjazz, Miles Davis - Kind of Blue, Opeth - Blackwater Park og The Dead Weather - Sea of Cowards. Jeg har også fått tilsendt en 7" plate av selveste saksofonist og vokalist i bandet SynKoke! Plata heter There is a Sound in the Backwheel Jamfør Læreplan 97 og inneholder to låter. Den ene med samme navn som plata, den andre heter I Egypt Hadde Guden for Lærdom Hovud som ei Ape. SynKoke er et kanonbra band, og har blitt omtalt som "den mindre, men smartere lillebroren til Shining". Forskjellen fra Shining er at SynKoke har rock i stedet for metal og mye mer jazz. I tillegg siterer de Olav H. Hauge i låtene, noe som er helt fantastisk. Sjekk dem ut! http://www.myspace.com/synkoke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.