Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ceriatone marshall?


Anbefalte innlegg

Hei!

Som sikkert flere har set ut i fra salgstråden min, er jeg på utkikk etter en jcm 800... Ser det er en del til salgs, hvertfall i sverige, men så tenkte jeg på et slik kit, ettersom jeg er ganske stødig med loddebolten. Jeg googla litt, og kom frem til Ceriatone kits. Der ser jeg dem selger hele amps, ferdig loddet sammen og i marshall-look chassi, ready to play! Og til en overkommelig pris i tilegg...

Dette blir jo med frakt 1000-2000kr dyrere enn å kjøpe en brukt jcm800, men dette er jo flunkende nytt, og låter visstnok råbra utifra reviews jeg har lest. Er det noen som har noen erfaringer med dette?

EDIT: prisen med frakt til norge, UTEN rør i forsterkeren kommer på 5400,- med det billigste fraktalternativet "Air Parcel"

EDIT2: Leste også at man kan få han karen som bygger disse til å gjøre personlige mods, og ser at flere har valgt å sette inn en effektloop, hva er egentlig denne godt for? Er det bedre å sette effekter i loopen, istedet for å sette dem i input? Var også en som fikk moddet den slik at det ble en 2 kanals amp, med footswitch, dette virket intressant, men litt redd av å ødlegge for mye av den vintage jcm 800 følelsen, hva mener dere?

http://www.ceriatone.com/productSubPages/B...204Complete.htm

Denne jeg tenker på:

front4B.jpg

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Metro har også slike kit. Veldig lyst å prøve jeg også :)

Er vel en på forumet her (AC_DC?) som har god peiling på dette..

Ja, ser veldig spennende ut, men jeg tror ikke jeg vil lodde min egen forsterker selv, hvis det skjer no drit så har jeg ikke noen main-amp. Kjøper heller en ferdig loddet, og kanskje kjøper et 20w kitt eller noe mindre som jeg kan lodde selv seinere, og bruke som øvingsforsterker hjemme.

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, siden du snakka om loddebolt trodde jeg du ville gjøre det selv. :)

Ja, kommer nok til å gjøre det en eller annen gang, har allerede bygget en 2x100 watt transistor forsterker til stereoanlegg, men som sagt, kjekt å ha main-ampen som man bruker til øving og gigs laga av en person med høy erfaring, og heller lage en mindre rør amp til hjemme bruk =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening bør du uten den minste tvil gå for et Metro kit! de har mye bedre komponenter og trafoene Ceriatone kitene kommer med er dessverre søppel! Metrokitene er så nøyaktig gjennskapt, og de låter så korrekt at Marshall likesågodt kunne lagd dem selv på 60 tallet.

Jeg har en 50w plexi tilsalgs, men det er visst en 2203 type amp du vil ha ser jeg.

Forresten folkens, Metro kommer med JMP2203 kits om et par måneder! Skal bli tøft!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening bør du uten den minste tvil gå for et Metro kit! de har mye bedre komponenter og trafoene Ceriatone kitene kommer med er dessverre søppel! Metrokitene er så nøyaktig gjennskapt, og de låter så korrekt at Marshall likesågodt kunne lagd dem selv på 60 tallet.

Jeg har en 50w plexi tilsalgs, men det er visst en 2203 type amp du vil ha ser jeg.

Forresten folkens, Metro kommer med JMP2203 kits om et par måneder! Skal bli tøft!!

Sendt deg PM ang Plexi, men hvor er det du ser at det er 2203 jeg ser etter? Linken lengre opp er til en 2204. 100 watt er for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening bør du uten den minste tvil gå for et Metro kit! de har mye bedre komponenter og trafoene Ceriatone kitene kommer med er dessverre søppel! Metrokitene er så nøyaktig gjennskapt, og de låter så korrekt at Marshall likesågodt kunne lagd dem selv på 60 tallet.

Jeg har en 50w plexi tilsalgs, men det er visst en 2203 type amp du vil ha ser jeg.

Forresten folkens, Metro kommer med JMP2203 kits om et par måneder! Skal bli tøft!!

Er stygt redd for at du vil komme til å måtte bygge en slik for meg.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

de har mye bedre komponenter og trafoene Ceriatone kitene kommer med er dessverre søppel!

Hvis dem er så ille, så kan jeg bytte dem ut selv med noen Mercury Magnetics...

Hvordan låter forskjellen på en amp med dårlig kvalitet på trafoene enn med en som har bedre?

Blir nok nemlig at jeg går for silver jubilee 2250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En god inngangs trafo vil gi deg en crisp attack, bedre note separasjon og du vil få en smoothere lyd i mellomtone og diskant.

Og en god utgangstrafo, har ennå mer å si på lyden, så å bruke feks Mercury Magnetics er nok ikke dumt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er de trafoene virkelig så dårlige? Har du (acdc) prøvd, eller er det general knowledge. Om ikke annet, så kan jeg bekrefte at byggekvaliteten til Ceriatone er upåklagelig. Siden jeg ikke har mye erfaring med forskjellige komponenter, kan jeg ikke si noe på det. Det fantes visstnok enda bedre (og dyrere) trafoer å få til Trainwreck-klonen min, selv om den ble levert med de nye og forbedrede trafoene til Ceriatone, men at de er dårlige har jeg vanskelig for å tro. Det er mulig de bruker "søppel" i Marshall-kitene, men det høres litt rart ut. Jeg bare lurer, altså. Er jo interessant. Selv om jeg hadde klart å bygge en forsterker, så gjør Nik & co hos Ceriatone jobben 100 ganger bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.