Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye skalaer og sånt!


Tim Emerson

Anbefalte innlegg

Helt enig kjutte, som jeg sa; greit å kunne, men ikke bli helt opphengt i det. Har fÃ¥tt spÃ¥rsmÃ¥l om hvorfor jeg drar inn liten 7er i dur og pentatonskala av andre gitarister f. eks. Noen er helt opphengt i at disse skalaene er "rett lære" og alt annet er feil. Mye bedre Ã¥ ha litt egenart i tonevalget enn Ã¥ bare følge teori. I hvertfall er det viktig Ã¥ ha det fokuset nÃ¥r man lærer skalaene ihvertfall.

Dette synes jeg er fornuftig

Kanon!

Helt enig i det med toneart, alfa omega!

Jeg er ikke helt enig i friedman, derimot.

Jeg synes det er kult som Holdsworth gjør, å finne opp masse funk som ingen andre gjør- derimot å finne opp kruttet på nytt, synes jeg er tull.

En personlig mening er at det kan være tidssparende (ikke at det kanskje er alfa omega), å lære de gamle gutta's tanker før man finner opp sitt eget.

Afterall, teori er jo tankene til gamle genier, ikke svada. Jeg føler at om man tilegner seg det som allerede ligger på bordet, kan det kanskje være lettere å finne opp noe virkelig unikt? kanskje jeg tenker for teknisk, og for lite musikalsk. meninger?

Edit: Mente du min7,ell maj7 som kromatikk forresten? for min7 er jo i moll pentaton. :D

Endret av Kjutte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.