Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Ny Jarle H Olsen demo


Gitar

Anbefalte innlegg

Han spiller jo tøfft, men 20år for sent ute kanskje ;)

Blir for meg bare en blek kopi av Macalpine osv...Lite identitet liksom.

Men kred for å være tro mot greia si, absolutt!

Klart. Om man sammenligner alle opp mot alle, blir aller kopier til syvende og sist..

Det jeg har hørt fra Jarle sålangt har mye høyere kvalitet, bedre låter og mer interessang spilling enn hva MacAlipne Malmsteen osv. har gjort. Det er selvsagt en smaksak, synes Jarle har masse identitet i både låtene og spillingen, sin egen greie innen sjangeren det er sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart. Om man sammenligner alle opp mot alle, blir aller kopier til syvende og sist..

Det jeg har hørt fra Jarle sålangt har mye høyere kvalitet, bedre låter og mer interessang spilling enn hva MacAlipne Malmsteen osv. har gjort. Det er selvsagt en smaksak, synes Jarle har masse identitet i både låtene og spillingen, sin egen greie innen sjangeren det er sikkert.

Hæ? Den identitenten hører jeg ikke så mye av.

Men jeg ser jo at folk digger Rusty Cooley og Michael Angelo og, som for meg blir mye av samme greia (Altså technique for techniques sake).

Folk som Malmsteen og Macalpine oppfant jo nærmest sjangeren.

Jeg var dypt inne i Shrapnelgreia på starten av 90tallet og kjøpte stort sett alt som kom hehe.

Finnes jo en million gitarister som er superdyktige teknisk men som fortsatt bare blir identitetsløse ripoffs uansett.

Innen den sjangeren liker jeg folk som Becker, Friedman, Vinnie Moore, Gilbert og Macalpine.

Ikke bare teknikk men musikk og.

Bare min mening selvsagt, smak er smak :)

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart. Om man sammenligner alle opp mot alle, blir aller kopier til syvende og sist..

Det jeg har hørt fra Jarle sålangt har mye høyere kvalitet, bedre låter og mer interessang spilling enn hva MacAlipne Malmsteen osv. har gjort. Det er selvsagt en smaksak, synes Jarle har masse identitet i både låtene og spillingen, sin egen greie innen sjangeren det er sikkert.

Da lurer jeg på om du har hørt mye av hva andre i sjangeren har drevet med de siste 20 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.