Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Basic innspillingsrack


Palle

Anbefalte innlegg

Ooook.. Har ikke peiling på innspilling,men har fått noe kunnskap om hva jeg bør ha,og så bare tar jeg det der ifra. Finner sikkert ut av det når jeg har fått det.

Det jeg har tenkt å skaffe er

Eksternt lydkort (Line6)

Cubase

Guitar rig

EZ drummer

Jeg skal spille inn instrumentelle heavy metal låter uten vokal. Dette bør vel funke?

Jeg har bare en bærbar data,ettersom jeg bor på hybel nå. Holder det for disse programmene og kvaliteten på opptakene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, om jag hade varit dig så skulle jag ha väntat med Guitar rig. Med Line 6 (om du menar Toneport eller liknande) så följer det med ett program som heter Gearbox eller Podfarm. Testa det först (helst med metal pack) och se om du behöver Guitar rig sen :) . Med litt trixning så kan du även få till dual amping eller vad de nu kallar det i Pod X3? Alltså att du har en förstärkare till höger och en förstärkare till vänster.

Om du redan har en förstärkare så skulle jag hellre slänga Guitar rig-pengarna på en Shure SM 57:a. Då har du 2 alternativ som du kan välja mellan: Antingen spela in med moduleringsförstärkare (Gearbox) eller med uppmickad förstärkare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.. jag skulle förresten också checkat ut om inte Fxpansions BFD 2 eller XLN Audios Addictive drums passade mig bättre an EZ Drummer. Det är en smaksak då, men lyssna på ljudsamples on da net :) .

Takk for svar. Ja,det er toneport. Veit ikke hva som følger med,siden jeg bare låner det.

Og.. Jeg laster ned alle programmene med torrent. Vil de cracka versjonene ha noen mangler?

Gearbox? Funker sikkert greit det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.