Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Innretning for innspilling på PC


Konnis

Anbefalte innlegg

Jeg lurer litt på om jeg skal anskaffe en innretning som gjør at jeg kan koble gitaren til pcen, og bruke Guitar Rig 3 eller noe lignende for å få alskens lyder gjennom høytallerne, + at jeg da kan spille inn ting på dataen. Det store spørsmålet er hva jeg skal gå for?

har ikke satt meg så veldig inn i dette, men vet at det er noe som heter Line6 guitarPort og Line6 TonePort. Hva er forskjellene mellom disse, og hva kan anbefales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg bruker Line 6 Toneport, og den fungerer ypperlig til innspilling. Det er ingen forsinkelser eller skurring i lyden, og det følger med et program (Gearbox) som eg syns er MYE bedre enn Guitar Rig 3. Guitar Rig 3 har noen kule effekter og heavy distortion presets, men Gearbox har en mye varmere og "ekte" lyd. Eg solgte alt eg hadde av forsterkere fordi eg får alt eg trenger fra Gearbox, ettersom eg ikkje har noe band for tiden.

Eg anbefaler Toneport, og om du skulle velge det så kan eg godt sende deg noen av mine Tones :)

Tenkte eg kunne nevne at det ikkje var noe kluss med installasjon i det hele tatt. Eg putta i CD, plugga i Toneport, og så var alt i orden. Eg installerte Guitar Rig 3, og der var det heller ingen problemer. Alt funka med en gang. :)

Endret av hakooon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg bruker Vista, og attpåtil 64-bit. Alt fungerer flott her, så Toneport har ikkje noen problemer med Vista i alle fall.

Jeg bruker M- audio firewire solo, qbase essential og vista 32-bits. Det funker dårlig. Det vil si at alt egentlig fungerer men at forsinkelsen på playback blir for stor. Tror nok jeg kommer til å bruke macen til dette når jeg får ånden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Bruker Guitar Rig 3 med Rig Control 2 på vista 32 bit. Fungerer brukbart. Guitar Rig gir en noenlunde god lyd, og har mye muligheter.

Ble fri for data for en stund siden, så måtte kjøpe meg en ny. Den hadde 64 bit vista. Fannt ut at det ikke finnes drivere for Rig Control til 64 bit OS... genialt:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toneport fungerer i alle fall feilfritt og uten forsinkelse til og med på min lille Acer Aspire One.

Yepp, det är pga att gitarrljudet inte går genom datorn. Ljudet går från gitarren till Toneporten och därifrån direkt ut till hörlurar/högtalare. Kortare resväg alltså :) . Där för kan man få låg latency även på en litt trögare dator.

Endret av TUFFTUFFTUFF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gearbox/toneport høres litt mer "digitalt" ut enn Guitar Rig. Men likevell så liker jeg Gearbox mye bedre.

Har Toneport UX2 og den fungerer flott for meg. Null latency i gearbox og lyden er grei nok. Støyfri.

2 balanserte mikrofoninnganger med phantom, Line outs, Line In, gainkontroll ofr hver mikk, separat volum for headphones og line out ++

Også har du en instrument input for instrumenter med høy output og en "normal".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet nå ikkje helt om Gearbox høres mer digitalt ut. Personlig så har eg ikkje klart å få noe spesielt brukbart ut av Guitar Rig, mens i Gearbox fikk eg enkelt til Clapton, Hendrix, og Mayer sound med Stratocasteren min. Alle lydene i Guitar Rig høres så boksete ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.