Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

JVM 210C...erfaringer?


Stian78

Anbefalte innlegg

Jeg skal investere i min første rørforsterker da bandet jeg spiller i begynner å få henvendelser om spillejobber (tro det eller ei!). Vi spiller en del variert som Deep Purple, Steppenwolf, Dire Straits, Pink Floyd, noe funk og noe reggea. Har til nå lånt en Fender Hot Rod Deluxe, som jeg synes låter greit men ikke mer enn det. Clean lyden er bra men synes det mangler en del på vrengen. Har heller ikke lyst på en forsterker jeg må skru masse på mellom hver låt.

Har kommet over en Marshall JVM 210C. Noen som har noen erfaringer med den? Har ikke fått prøvd den selv enda, men det jeg ser som positivt er mulighetene den gir med å programmere 6 innstillinger fordelt på 2 kanaler som igjen gjør at du slipper å ha masse andre pedaler. Jeg er såpass fersk at jeg har mer enn nok med å spille, tillegg er jeg eneste på gitar i bandet og det blir veldig hørbart hvis jeg faller ut :o . Er det nok trøkk og fylde til at man kan spille i et 200kvm lokale uten at man trenger mic til PA? Den er forholdvis dyr, er den verdt pengene?

Takknemlig hvis noen har noen erfaringer å dele!

Cheers!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allsidig forsterker.

Har prøvd toppen med kabinett og en låt dritbra til alt fra moderne metal, klassisk rock/blues og fine cleans.

Uten tvil en god forsterker.

Personlig ville jeg kanskje vurdert en Vintage Modern som har litt rundere lyd, men det er en smakssak.

JVM er mer brutale. Passer vell fint til den musikken du beskriver.

Vil også tro at den spiller mer enn høyt nok. Syns selv at lyden blir mer spredt og balansert om man mikker en forsterer i PA, men høyt nok blir det uten PA også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Allsidig forsterker.

Har prøvd toppen med kabinett og en låt dritbra til alt fra moderne metal, klassisk rock/blues og fine cleans.

Uten tvil en god forsterker.

Personlig ville jeg kanskje vurdert en Vintage Modern som har litt rundere lyd, men det er en smakssak.

JVM er mer brutale. Passer vell fint til den musikken du beskriver.

Vil også tro at den spiller mer enn høyt nok. Syns selv at lyden blir mer spredt og balansert om man mikker en forsterer i PA, men høyt nok blir det uten PA også.

Takker for svar. Allsidighet er for meg en god ting, da det ikke er sikkert at dette er bandet jeg skal spille i for resten av livet. Kanskje blir det litt hardere musikk etterhvert, og hvis jeg forstår deg rett vil denne forsterkeren fikse det? Forøvrig har jeg heller ikke konto til hyppig bytte av utstyr. Spiller gratis for øl, heder og ære :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke prøvd ampen, men man kan jo skru seg ihjel av mindre?

Joa du har kanskje ett poeng, men det er vel bedre å gjøre det før du begynner å spille enn midt under konserten? Personlig er jeg ingen stor fan av å høre vokalisten tørrprate, mens gitaristen fikler med utstyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 215H selv. Knall amp det, og duger til det meste! Gruser Elmwood Modenaen jeg hadde, når det kommer til vreng, mtp hardere musikk. Har jo 3 modes på hver av de to kanalene, og ampen husker hvilke mode du er på, pluss innstilling for reverb, og master. :) Bruker den forsåvidt med Eminence Texas Heat, og liker den bedre gjennom dem, enn med V30. Litt mørkere lyd i TH!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar folkens! Høres ut som de fleste har kun positivt å si om denne ampen og det er betryggende. Da skal jeg dra å teste så får jeg evt gå i harde forhandlinger om pris og bruke finanskrise og mørketid for det det er verdt :ninja: Hvis den overlever slegga frua har under senga skal jeg melde tilbake på forumet om hvordan det låter.

Cheerio!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.