Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe ny gitar


GittarDjådsh

Anbefalte innlegg

Er vel så smått ferdig med nybegynnerperioden, og gitarsuget meldte seg. Har en sånn Tradition S20 som har vært finfin. Eneste er at den er litt tung, 3,9 kg. sa badevekta jeg testa den på. Men fikk lyst på noe ekte saker. Så jeg kommer over en rimelig Gibson LP BFG som både har singlecoil og humbucker (Burstbucker3 + P90).

Men hva mener ekspertisen om denne fjøla?? Synes den ser grei ut hvertfall, så er den lettere en Standard f.eks. Ikke så mye pynt, bindinger og stæsj heller.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har henta den nå. Ser helt perfekt ut. Det fulgte med hardcase, reim, strenger osv... Utstyret har nok ikke vært ute av stua ser det ut som.

Kort oppsummert om gitaren:

Likte:

At den er utrolig lett i forhold til vanlig LP-standard, eller min Trad. S20.

Smooth hals.

At den har både humbucker og singlecoil

Utseende, min er i trans-gold som fargen heter.

Lyden er knall. Både av humbucker og singlecoil.

Skikkelige Grover-tunere

Likte ikke:

Virker å være litt følsom for støy. Skjerming/jording?

Den minitoggelen som man velger pu med er litt morsom. Hva kaller Gibson en minitoggle? Jo skru av den hvite plasthetta på en vanlig toggle. :lol:

Pris: 6500.- men da fulgte det med et 76-tangenters Casio WK-3200 keyboard m/stativ på kjøpet

Er vel ikke så hakke gærnt det..???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et knallkjøp :)

Grunnen til at det er litt støy eller "hum", er at den ene pickupen er single-coil (P-90) og ikkje humbucker, altså en pickup som "bucker"/blokkerer hum/støy. Litt støy er vanlig kost for alle gitarer med single-coil pickups, med mindre de er noiseless :)

Endret av hakooon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som et knallkjøp :)

Grunnen til at det er litt støy eller "hum", er at den ene pickupen er single-coil (P-90) og ikkje humbucker, altså en pickup som "bucker"/blokkerer hum/støy. Litt støy er vanlig kost for alle gitarer med single-coil pickups, med mindre de er noiseless :)

Joda, er klar over det. Men gjelder det selv om man switcher over på bare humbuckeren...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, er klar over det. Men gjelder det selv om man switcher over på bare humbuckeren...?

Nei. Det skal det ikke. Så lenge du muter strengene switchen i humbucker mode skal det ikke være noe annen lyd enn det som vanligvis kommer fra forsterkeren (og evt. effekter).

Endret av M55ikael
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også få støy med en humbucker dersom gitaren ikke er godt nok skjermet. Dette føler jeg er et mer markant problem på Gibson gitarer enn andre. ESP-en min f.eks. er latterlig godt skjermet etter alle kunstens regler.

Humbuckeren på BFG kan også feede mer enn normalt fordi den ikke er vokset. Google "pickup wax potting" :)

Endret av GummiTZ
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.