Web Analytics
Jump to content

Navn på engelske gitarer?

Knopfler-fan
 Share

Recommended Posts

Hugh Manson guitars (som brukt av Martin Barre i Jethro Tull) er engelske, men customgitarer er vel kanskje ikke akkurat hva du tenkte på?  http://www.mansonguitars.co.uk/

Det er lurt å bestille på forhånd. Han bruker lang tid på gitarene, men se på kvaliteten da :) Dessuten ligger det i Devon tror jeg..Exeter eller noe, tipper det er 5-6 timer med bil.

Jeg har Maverick F-1, of det er flere ting å si om den gitaren, men det første som må sies er: UTROLIG hals. Helt nydelig. Mikkene passet ikke meg, så de fikk ikke stå lenge i gitaren. Ellers så har den modellen jeg har en Lisensiert Floyd Rose(noe jeg egentlig finner merkelig, ettersom det er Howard Wilkinson som eier Maverick), men Floyden er ihvertfall helt ok, jeg føler den er bedre enn f.eks det systemet som står på en RG550. Nå har jeg aldri likt strengelås, jeg ødelegger alltid de jævla skruene, men flekk på et sett med Gotoh Locking tuners og EMG's, og du har en sportsgitar som Ibanez aldri vil komme i nærheten av,til under 10.000.