Web Analytics
Jump to content

Beste debutalbumene de siste 3 årene

Dawn
 Share

Recommended Posts

Tenkte dette kunne være en fin måte å spre litt kunnskap om ferske band, så vi alle kan få høre musikken til de nyeste bandene med godt potensiale. Jeg synes det ville vært veldig gøy å møte på et forhåndsvist nytt band med potensiale til å gjøre det stort de neste 40 åra. :)

Si navnet på arist/gruppe og litt om sjanger.

Edited by Dawn

Lightspeed Champion - Falling Off The Lavender Bridge

Kom ut i januar 2008.

Jeg er vanligvis ikke så glad i indiepop, men dette albummet er helt sykt bra.

Gode, fengende låter,morsomme tekster og en fantastisk produksjon.

lightspeed.jpg

The Grand - The Grand (tøft psykedelisk blues/rock band som nok har hentet mykje av inspirasjonen sin frå det seine 60-tal og tidlege 70-tal, men du høyrar også inspirasjon frå Wolfmother, Queens of the stone age og The White Stripes. Heile gjengen er farligt gode på instrumentene sine)

Wolfmother - Wolfmother (tipper du har høyrt det før, men bandet er ganske riff orientert og høyrest ut som ein blanding av Black Sabbath og Led Zeppelin)

Arctic Monkeys brakdebut med "Whatever People Say I Am, That's What I'm Not". Fengende indie rock, alle sangene på skiva er utrolig catchy. Var vel denne platen som dro meg vekk fra å bare høre musikk fra 60-/70-tallet og inn i alt det fete som faktisk kommer ut for tiden!

I Was A King - I Was A King

Ble sluppet forige uke. Ble nyskjerrig etter at bl.a Dagbladet gav det terningkast 6, og valgte å kjøpe det.

For et album! Deilige, korte og bråkete poplåter. Blir nok et av årets beste album.