Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har hørt om fina gitarer?


Sylvian666

Anbefalte innlegg

Dette er vel en gitar produsert av Louder, såvidt jeg kan se.

Louder er vel ikke heeelt det store, hva gitarer angår.

Hva slags pris er det sagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvem det er som tilbyr seg å selge deg gitaren. Men rent generelt ville jeg personlig valgt en gitar med litt mer kjent navn. Til samme prisen er ikke et kjent navn noen garanti for at instrumentet er bedre, men for min del føles det litt tryggere. Om det er den lokale musikkbutikken som har eksistert i mange år som selger den så er det større grunn til å handle. Om ikke akkurat denne gitaren, så i det minste fra butikken. Aldri dumt å bli kjent med de lokale folka. :) Kontakter er bra å ha.

Hva er bruksområdet? Har du behov for det elektroniske som følger med denne gitaren? Det gjør gitaren bittelitt dyrere, og neppe noe du absolutt trenger under noen forhold. Alt i alt opp til deg, det finnes en hel mengde alternativer, noen bedre og noen dårligere til samme prisen. Hva som er hva er opp til deg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en kammerat som selger den, han har kvittering for at den kosta litt over 5000kr fra Sagevik Musikk i Stavanger, inklusiv nevnte tillegg over, kan ringe de og høre. Om eg har behov for elektronikken kan jo absolutt diskuteres, men som med alt annet er det jo kjekt å ha? Eller?

Takk for innspill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel en gitar produsert av Louder, såvidt jeg kan se.

Louder er vel ikke heeelt det store, hva gitarer angår.

Hva slags pris er det sagt?

Louder er ikke en gitarprodusent.. Det er en tysk importør som kjøper inn gitarer fra asiatiske produsenter med sin egen logo påstemplet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se linken,

http://www.finaguitar.com.tw/product/produ...D-802CEQBK.html

De vil ha 2500kr for den inklusiv bag og noen gitarbøker.

Den gitaren du lenker til stemmer ikke med modell betegnelsen. Det ser ut som det er egne modeller for Europa, og den som har riktig modellnummer her, ligner ikke i det hele tatt på den du linker til.

Fant en katalog fra sverige :

http://www.dacapomusic.se/CatalogLores.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, ok men da har du oversikten ja :)

Men ta en kikk på prisene i den svenske katalogen. Jeg tror ikke det svenske firmaet er spesielt billige (med tanke på hvordan de har priset el-gitarene) så deres priser på Fina er nok en god indikasjon på verdi. Det virker også mer rimelig i forhold til prisene på andre "asiatere" på ymse musikkbutikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.