Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Framus Cobra


minigrill

Anbefalte innlegg

  • 5 weeks later...

Har ikke erfaring selv med en selv, men ifølge folkene pÃ¥ ESP-forumet som har én, mÃ¥ man skru litt pÃ¥ biasen, den er visstnok ganske funky.

Her er noen klipp (ikke mine!)

http://www.soundclick.com/bands/page_songI...;songID=6234105

http://dl.getdropbox.com/u/389816/teohKsEp...oostedremix.mp3

Synes den låter ganske bra jeg :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som sagt tidligere i tråden hatt en cobra. Ampen låter som en rectifier bare enda mer definert og med muligheter for mer gain. Clean kanalen låter kjempebra den også, men ikke like bra som mye annet( Fender twin, Rivera mm.) Mellomkanalen er det grei chrunsh i, jeg hadde aldri bruk for den da jeg heller brukte kanal 3 og dro ned gainen med volumkontrollen på gitaren. Det negative er at den spiller utrolig lavt for en 100w. Egnateren jeg har nå på 20 W knuser den. Dette har jeg hørt flere har sagt også. Skal du mye ut på veien så er den ganske spinkelt bygget ( chassiset) så da anbefaler jeg å kjøpe en flight.

Jeg kjøpte min brukt for 11.000 da den var under 1 år gammel, og skulle jeg hatt en metalamp så hadde jeg gjort det igjen til den prisen. Men til 20.000+ så får du faktisk endel bedre amper. Sjekk ut rivera knucklehead f. eks.

De som sier det låter grums har enten prøvd en forsterker som ikke er skikkelig justert eller det er noe annet rart med, ellers så kan de ikke skru lyd.

Sjekk ut www.myspace.com/promethic , Det meste er spilt inn med Framus Cobra.

Endret av metalpete
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.