Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva slags gitarer og gitarutstyr er billige i London?


Amebix

Anbefalte innlegg

Skal til London en tre-fire dagers tid om noen uker, og fant ut (eller fikk inntrykk av) at man etter 24 timers opphold kan slippe både toll og moms på varer under 6000 kr. Tenkte i den anledning på muligheten til å kjøpe gitarutstyr.

Har sett at det allerede er en del tråder på forumet om gitarbutikker i london, så den saken er grei.

Lurer imidlertid på, er det noe gitarutstyr og noen merker e.l. som utmerker seg som spesielt billige i London?

Er i utgangspunktet på utkikk etter både gitarer, mikro-rør-forsterkere (5>watt), og effektpedaler. Tips til andre ting mottas også med takk (pickups, etc).

Før denne turen ble aktuell hadde jeg tenkt meg en les-paul-aktig gitar som Ibanez-Arx-120/320 (lest mye bra om den) og en blackheart 5w røramp el., men er såklart åpen for alternativer (andre merker, etc) om det fins noen gyldne tilbud der ute. Prisklasen er rundt 2-4000 for en gitar, evt. det samme for en forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal til London en tre-fire dagers tid om noen uker, og fant ut (eller fikk inntrykk av) at man etter 24 timers opphold kan slippe både toll og moms på varer under 6000 kr. Tenkte i den anledning på muligheten til å kjøpe gitarutstyr.

Har sett at det allerede er en del tråder på forumet om gitarbutikker i london, så den saken er grei.

Lurer imidlertid på, er det noe gitarutstyr og noen merker e.l. som utmerker seg som spesielt billige i London?

Er i utgangspunktet på utkikk etter både gitarer, mikro-rør-forsterkere (5>watt), og effektpedaler. Tips til andre ting mottas også med takk (pickups, etc).

Før denne turen ble aktuell hadde jeg tenkt meg en les-paul-aktig gitar som Ibanez-Arx-120/320 (lest mye bra om den) og en blackheart 5w røramp el., men er såklart åpen for alternativer (andre merker, etc) om det fins noen gyldne tilbud der ute. Prisklasen er rundt 2-4000 for en gitar, evt. det samme for en forsterker.

marshall er vell kanskje billigere siden det er produsert der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Digital Village (DV247.com) er ikke så galt billige, og de reklamerer med at de har samme pris i sjappene sine som på nettet. De har flere sjapper i og rundt London. Sjekk websida deres for detaljer.

Det er sikkert lurt å ta kontakt med den sjappa du eventuelt stikker innom for å høre om de har det du vil ha på lager og sånn.

En Ibanez Arx320 koster £329, altså ca 3500NOK.

En annen ting som kan være verdt å ta med seg er at siden du reiser til et land utenfor EU kan du få igjen den engelske momsen (19%). Det er litt hassle, men det er penger og spare :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene!

Fant forresten ut at det var en ibanez ART-320/120 og ikke ARX-320/120 jeg hadde sett meg ut, men det var visst 7-800 kr å spare på en ibanez art-120 (3500 kr i Norge), og litt mer på de dyrere gitarene. Kommer vel til å undersøke litt mer framover.

Det med å spare den engelske momsen har jeg fått med meg, men da har jeg forstått det sånn at det avhenger av at den enkelte butikk har skjemaer og sånt? Er derfor litt usikker på hvordan det er med veldig lokale butikker. Får prøve å sjekke ut det også etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene!

Fant forresten ut at det var en ibanez ART-320/120 og ikke ARX-320/120 jeg hadde sett meg ut, men det var visst 7-800 kr å spare på en ibanez art-120 (3500 kr i Norge), og litt mer på de dyrere gitarene. Kommer vel til å undersøke litt mer framover.

Det med å spare den engelske momsen har jeg fått med meg, men da har jeg forstått det sånn at det avhenger av at den enkelte butikk har skjemaer og sånt? Er derfor litt usikker på hvordan det er med veldig lokale butikker. Får prøve å sjekke ut det også etterhvert.

Du får skjemaer på flyplassen, men husk å ta de med på vei inn i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.