Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Solgt unna multieffektbrettet, nye pedaler skal plukkes ut!


Anbefalte innlegg

Har nettop solgt unna me-50'en, og skal begynne å sette opp noen nye pedaler, er det noe mer jeg trenger enn dette?

Er på utkikk etter en compressor og, men leste her at boss sin var dårlig, hvilke andre er gode alternativer?

Listen hittil lyder slik:

Ernie Ball Wah pedal kr 1,495,- GeorgiD

Marshall GUV'NOR kr 595,- GeorgiD

Boss CH-1 Chours kr 645,- Marios

Boss DD-3 Delay kr 975,- Marios

Boss TU-2 Tuner kr 770,- Marios

Noen som har noen innvendinger?

Har også en Zvex Fuzzfactory fra før av. Lurer også på om Ernie ball Wahwah pedalen funker som en volum pedal når den ikke er slått på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keeley kompressor er supersweet, men så koster den litt også.

Ville ikke kjøpt dd-3, den er superlame.

Hmm, okay skal sjekke ut noen andre delay pedaler, har ikke noe erfaring med noe annet enn boss sine pedaler, da det var en del modeller av dem i mitt effektbrett jeg hadde før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettop solgt unna me-50'en, og skal begynne å sette opp noen nye pedaler, er det noe mer jeg trenger enn dette?

Er på utkikk etter en compressor og, men leste her at boss sin var dårlig, hvilke andre er gode alternativer?

Det der er det ikke enkelt å få noe entydig svar på gitt. Been there....

De "avanserte" på våre nære forumer er ikke begeistret for Boss Compressor, men like forbanna er det mange bigshots som bruker den. Så jeg kjøpte meg en i dag, Monteallums moddet, med vakkel i bryteren... :D ... bare for å begynne et sted.

Det beste rådet jeg fikk, i sum, her og på VG, var at du må prøve ut greiene sjøl B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha overdrive og kompressor, gå for Visual Sound Route 66! TS-clone og kompressor i samme pedal :)

vsr66_big.jpg

Hmm, denne virker veldig spennende, skal absolut sjekke ut mere om denne! Lurte litt på en bluesbreaker pedal også, men tube screameren er vel nesten det samme pluss at dette er kompressor i tilegg :D

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut Korg Pitchblack Tuner! Etter min mening et bedre kjøp enn Boss sin. Bør sjekkes ut i det minste.

Når det gjelder delay, så er Boss sin DD-7 digg og. Slenger du på en Boss FS-5U til å tappe tempoet med, så har du et fint sted å starte når det gjelder delay.

Om du har muligheten, så er det alltid lurt å komme seg til en musikkbutikk med godt utvalg for å teste pedaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også anbefalle en Visualsound Route 66, derimot gå for versjon to. Den har en mer utviklet compressordel med mye mindre støy enn v1, samt at du har mulighet for mer gain på overdriven. Derimot så er V2 stygg i forhold til V1.. hehe

Ville også bytta tuneren til en Korg Pitchblack.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Var på den lokale gitarsjappa idag (GeorgiD) og skulle kjøpe Guv'nor men den var ikke på lager, men fikk anbefalt Jackhammer, prøvde den med en gitar med samme pickups som jeg har selv, og det låt knall, så endte opp med å kjøpe den.

Tror egentlig ikke jeg trenger en tredje overdrive pedal nå, så jeg kommer til å gå for en ren compressor pedal istedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.