Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe pedaler - hvor starte?


sig

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Som fersking må jeg si at folk er generøse på erfaringer her. Takk til alle (og Hr Dooley ;-)

Har vel innsett at Klon får vente til Deluxe'n er på plass - på Cuben blir det kanskje som å rigge en Hyundai Pony med 20" alufelger? Har skrevet opp Tubedriver, Plexitube og Hot British.

Som Greener skriver er jo det jeg søkte med pedaler muligheten til å slippe å skru på ampen underveis, pluss at effektene er såsomså.

Takker derfor for tipset om tokanals fotbryter - det visste jeg ikke om!

Er virkelig ikke Boss CS3 Compressor noe å satse på - trodde den bare hevet opg dempet signaler og er helt kurant på en Cube?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er virkelig ikke Boss CS3 Compressor noe å satse på - trodde den bare hevet opg dempet signaler og er helt kurant på en Cube?

Nei det er ren bæsj. Joda, den gjør det en kompressor gjør, men om du skrur sustain over sånn ca klokka 11 så støyer noe så inni helvete. KJøpte en NS-2 bare for å få vekk støyen men det støyer fremdeles noe helt forferdelig. Anbefaler Analogman sin compROSSor. Den er helt kurant. Støyer selvfølgelig litt med alt på fullt, men til vettug bruk så er den helt støyfri.

Om du absolutt vil ha CS-3 allikevel kan du få kjøpe min for 300,- + frakt. Kanskje den fungerer bedre foran cuben. (jeg brukte den på min Laney VC100 røramp) Den er i brukt stand, men ingenting galt med den. (jeg kjøpte den brukt, men har ikke brukt den mer enn en time maks selv)

Vil også anbefale Fulltone OCD som vrengpedal foran transistoramp. Bruker den foran min lille Marshall når jeg øver og det låter helt sjef. Nå er ikke marshallen en såkalt "modeling-amp", men det er nå transistor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vert deg ville jeg kjøpt pedaler, ikke noe multieffects greier. Det er mye kjekker å samle på videre frem over...

Jeg har gått på samme smellen selv og nå bruker jeg KUN pedaler. Du kan jo begynne med en enkel distortion pedal som boss ds-1 fynker bra, og till billig pris koster vel rundt 500 kr tenker jeg, etter det ville jeg gått for delays og chorus, kanskje wah, spørs hva du skal spille. Men om du vil ha en FET distortion pedal, vil jeg anbefale deg Joe satriani signatur lyden, vox satchurator, koster litt mer men er verdt alle penga, rett og slett den feteste lyden jeg noen gang har hørt. Men det er sant det dem sier, forsterkeren din liker ikke så veldig godt effekter, men en gang kommer du vel til og bytte ut forsterkeren din og da vil du sitte igjen med pedaler som representerer din lyd og din tone. så Jeg anbefaler deg og kjøpe pedaler før multieffekt "bokser".

Det er rett og slett bare og prøve seg fram og se hvilken tone som representerer deg best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke litt tullete å kjøre multieffekt gjennom en forsterker som gjør akkurat samme greia? :P Og du har jo «jøtt» med muligheter på ampen, hvorfor ikke lære deg hvordan den funker og finne «sweetspot'en» før du begynner å supplere med pedaler? :)

Er nok ikke det du. Effektene på Cuben er ofte ikke helt slik man ønsker å ha de. Delay-time deriblant.

For all del, det er veldig gode effekter og en god amp. Men det er absolutt greit å ha et effektbrett sammen med forsterkeren.

Dog, det trenger ikke være det dyreste med det første. Litt av poenget skal være at brettet er enkelt å bruke slik at man ikke går lei av å spille el.gitar fordi man ikke finner den vrengen man ønsker og sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.