Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe pedaler - hvor starte?


sig

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

IKKE kjøp boss compressoren. Jeg kjøpte den og vil ikke selge den en gang. Får dårlig samvittighet om jeg selger noe så dårlig.

Kjøpte nettop en analogman compressor og DET er noe helt annet. (koster dobbelt så mye da, men Boss cs-3 er ikke dugelig til noe somhelst)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til prisen så er den slett ikke værst. Men den er veldig kald.. Synes jeg da. Beklager om jeg virker bastant og negativ. Jeg liker den ikke, men det er jo bare smak og behag. Men jeg synes den tar pedaler akkurat slik de fleste andre amp'er i den klassen gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange meninger og mange svar. Bra.

Men så sklir dette ut i en litt nerdete diskurs (Hr Tom Dooley har misforstått oppgaven - jeg er jo uinteressert i hva han synes er kult og hva han mener om forsterkeren).

Jeg har også lyst på en Fender Deluxe når jeg blir stor. Men nå har jeg en Cube.

Mer konkret - jeg har sett på to pedaler : Fulltone Fuzz og Klon Centaur overdrive.

Noen som har prøvd dem?

Er dette egentlig bare tull uten rørforsterkere?

Endret av sig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer konkret - jeg har sett på to pedaler : Fulltone Fuzz og Klon Centaur overdrive.

Du kan faktisk kjøpe en røramp for det som det koster for en Klon ^_^

Har ikke prøvd noen av de pedalene du nevner, men jeg ville heller kjøpt ny amp enn å kjøpe vrengpedaler for mange tusen for å kjøre det inn i en Cube.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan faktisk kjøpe en røramp for det som det koster for en Klon ^_^

Har ikke prøvd noen av de pedalene du nevner, men jeg ville heller kjøpt ny amp enn å kjøpe vrengpedaler for mange tusen for å kjøre det inn i en Cube.

Enig der! Å kjøpe en klon for å kjøre på en cube30 er rett og slett bortkastet... Spar heller heller pengene og kjøp deg en annen forsterker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at alle typer effekter låter dårlig foran den amp'en ?

Alle vrengpedaler låter dårlig på den synes jeg. Men jeg skjønner ikke hvorfor det til stadighet blir diskutert her...

Den er jo ikke bygd for pedaler, det er jo en billigamp med masse vrengmodelleringer og efx-modelleringer.

Du kjøper ikke en Cube 30 for å bruke pedaler på den liksom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg får prøve å komme med noe konstruktivt etter å lira av meg litt dritt da.. He, he. Sorry.

Når det gjelder vreng ville jeg kanskje gått for en rør-pedal. F.eks chandler tubedriver eller Tonebone Plexitube eller hot british. Det vil kunne gi deg litt varmere vreng enn den som er i amp'en din. Jeg bruker plexitube når jeg spiller på transistoramp'er, og er så langt kjempefornøyd med den.

En god reverb-pedal kunne kanskje også vært nyttig? Electro-Harmonix Holy Grail f.eks. er jo knallbra og billig.

Kompressor kan være et veldig bra verktøy om du vil skjule dårlig dynamikk, eller ha bedre sustain. Sjekk ut keeley kompressor eller T-rex sin. Det er de jeg har vært mest fornøyd med. Men som du sier så er det ikke så viktig hva jeg synes, så prøv ut alt mulig du finner og bygg erfaringer på det du selv tester ut. For alt vi vet kan det hende du digger kompressoren til BOSS.

Wah er jo alltid moro.. Om du vil ha det så kan du jo sjekke ut Dunlop sin standard-wah. Har den selv og er kjempefornøyd. Men den stjeler litt signal så du bør modde den om til true bypass.

Ellers så er mitt tips å dra til sjappa og ta en god dag og høvle gjennom alt de har av effekter! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vrengpedaler låter dårlig på den synes jeg. Men jeg skjønner ikke hvorfor det til stadighet blir diskutert her...

Den er jo ikke bygd for pedaler, det er jo en billigamp med masse vrengmodelleringer og efx-modelleringer.

Du kjøper ikke en Cube 30 for å bruke pedaler på den liksom....

Enig her.

Testet netopp Pete Cornish'en min forran cube 30'n min...

helt forjævlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange meninger og mange svar. Bra.

Men så sklir dette ut i en litt nerdete diskurs (Hr Tom Dooley har misforstått oppgaven - jeg er jo uinteressert i hva han synes er kult og hva han mener om forsterkeren).

Jeg har også lyst på en Fender Deluxe når jeg blir stor. Men nå har jeg en Cube.

Mer konkret - jeg har sett på to pedaler : Fulltone Fuzz og Klon Centaur overdrive.

Noen som har prøvd dem?

Er dette egentlig bare tull uten rørforsterkere?

Kjøp deg en tokanals fotbryter og styr Cuben med denne. Av og på, effekter og kanal. Som øvingsamp hjemme i stua får du ikke noe bedre til den prisen. Det ligger inne akkurat passe med effekter i Cuben. Den lille ampen, på/av bryter uten forvarming og etterkjøling av rør. Det er så utrolig deilig å slippe pedaler når man sitter med denne lille trans-ampen. Pedaler til GIGS med tilhørende amp og Cube til øving.... En flott kombinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange meninger og mange svar. Bra.

Men så sklir dette ut i en litt nerdete diskurs (Hr Tom Dooley har misforstått oppgaven - jeg er jo uinteressert i hva han synes er kult og hva han mener om forsterkeren).

Jeg har også lyst på en Fender Deluxe når jeg blir stor. Men nå har jeg en Cube.

Mer konkret - jeg har sett på to pedaler : Fulltone Fuzz og Klon Centaur overdrive.

Noen som har prøvd dem?

Er dette egentlig bare tull uten rørforsterkere?

Bra.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer konkret - jeg har sett på to pedaler : Fulltone Fuzz og Klon Centaur overdrive.

Er dette egentlig bare tull uten rørforsterkere?

Ja. Klon Centaur f eks, er laget for noe helt annet enn det den får gjort foran en Cube.

Edit: For å komme med noe oppbyggelig... en bra delay kunne kanskje vært noe? Vil du ha kompressor så vil jeg benytte sjansen til å anbefale Ooh La La Oxygen (selv om jeg ikke aner hvordan den vil høres ut med din forsterker... :rolleyes: ) ja ja, skulle du komme i skade for å kjøpe noen bra effekter som ikke funker sammen med cuben, har du i det minste noe til neste forsterker...

Endret av denyeverything
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vrengpedaler låter dårlig på den synes jeg. Men jeg skjønner ikke hvorfor det til stadighet blir diskutert her...

Den er jo ikke bygd for pedaler, det er jo en billigamp med masse vrengmodelleringer og efx-modelleringer.

Du kjøper ikke en Cube 30 for å bruke pedaler på den liksom....

Vel, som jeg nevnte tidligere, vrengpedaler er ikke nødvendigvis det som gir den store lykken foran en modeling amp, men skal man begynne å kjøpe pedaler så må det jo være lov å gjøre det, selv om man ikke har penger til en skikkelig amp ennå også. Pedaler har jo den fordelen at de kan justeres og skrues av og på enklere også i forhold til å justere amp'en hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.