Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nybegynner pakke


Fender-Strat

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Takker for all hjelp angående valg av gitar! Vil bare si at jeg endte opp med G310'en med forsterker, reim, kabel og stativ i bytte mot PSP'en da det ble stående som siste tilbud. Har spilt masse i dag og digger den! Elsker lyden av vreng og AC/DC kontra akustisk :P

Synes det er en kongegitar så langt, digger utseende (skulle hatt pickups cover men), den er lett og synes lyden er veldig bra (ikke at jeg er noen ekspert). Forsterkeren har greit trykk i seg (Yamaha GA15) til å være så liten, men blir vell byttet ut til fordel for noe bedre om en to måneders tid.

Har bare noen få spørsmål fra en nyfødt elgitarist: Går det ann å sette på pickups covere på pickups som ikke har det orginalt? Hva er fordelen/ulempen med å heise senke den "stolen" som strengene går over før de festes nederst (slik at strengene heises/senkes fra fretboardet)? Og til slutt, hvilke forsterkere er å anbefale i 1500kr-klassen? Har sett på Roland Cube- og Line6 Spider 3-serien, hvem er best av disse? Andre jeg bør se på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for all hjelp angående valg av gitar! Vil bare si at jeg endte opp med G310'en med forsterker, reim, kabel og stativ i bytte mot PSP'en da det ble stående som siste tilbud. Har spilt masse i dag og digger den! Elsker lyden av vreng og AC/DC kontra akustisk :P

Synes det er en kongegitar så langt, digger utseende (skulle hatt pickups cover men), den er lett og synes lyden er veldig bra (ikke at jeg er noen ekspert). Forsterkeren har greit trykk i seg (Yamaha GA15) til å være så liten, men blir vell byttet ut til fordel for noe bedre om en to måneders tid.

Har bare noen få spørsmål fra en nyfødt elgitarist: Går det ann å sette på pickups covere på pickups som ikke har det orginalt? Hva er fordelen/ulempen med å heise senke den "stolen" som strengene går over før de festes nederst (slik at strengene heises/senkes fra fretboardet)? Og til slutt, hvilke forsterkere er å anbefale i 1500kr-klassen? Har sett på Roland Cube- og Line6 Spider 3-serien, hvem er best av disse? Andre jeg bør se på?

ja, det går an å kjøpe covers, men anbefaler heller å kjøpe noe på guitarfetish.com. Line 6 spider 3 er konge, ihvertfall 70wattern...

Grattis! Si i fra hvis jeg skal shave nakken på den! Hvis du bor i nærheten av notodden kan jeg sikkert ta en justering for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det går fint an å sette på pickup-covers på pickups som ikkje har det originalt. Du kan få kjøpt det på blant anna gitarist.no.

Poenget med den "stolen" er at en kan justere "action" på gitaren, altså at den skal bli lettere å spille. Det vanlige er å ha den så lavt som mulig uten at strengene tar nedi fingerbrettet og klirrer når en spiller. Anbefaler deg å la en profesjonell gjøre dette, da du mest sannsynlig må intonere gitaren på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Fordi merker når jeg holder nede 3. fret så klirrer det litt på A og lav E streng. Så da bør jeg heise stolen litt på denne siden sikkert. Intonere, hva er det?

Forresten, burde jeg kanskje levere den ikke inn til noen som kan gitar, som går over alt slik? Og har du noen forslag til forsterker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da bør du helst levere den inn til service om du ikkje kan noe om det sjøl. Er null problem å skru opp og ned action, men intonering er litt vrient i starten.

Når det gjelder forsterker så kommer det litt an på ka du er ute etter. Øvingsforsterker til gutterommet, forsterker til bandlokalet, eller live-forsterker. Om det er øvingsforsterker så har eg en personlig favoritt, nemlig Vox AD5. Det er en liten forsterker som har gode innstillinger til klassisk rock-lyd. En ting eg elsker med denne forsterkeren er at den kan gå på batteri, så en kan spille kor som helst (ute i hagen eller på hytta om sommeren er herlig :) ). En veldig kul ting de har lagt til er at en kan velge watt-nivå på den, så når du har den på batteri lar du den kjøre på 0,5w så holder den i minst 12 timer med spilling. Den spiller ganske høgt til å bare være 5w, og passer perfekt til å jamme med en annen gitarist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bare en øvingsforsterker ja. Skal bare til egne ører og sikkert til litt "showoff". :) Som nevnt er budsjett mellom 1500-2000.

Lyden jeg er ute etter er som dere sikkert har fått med dere AC/DC.

Endret av Erdal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Gitarhuset.no har de nybegynnergitarer med tilsynelatende god kvalitet. Du burde sjekke det ut

Skal også kjøpe elgitar, og jeg er nybegynner. Har sett litt på disse "pakkene" fra gitarhuset og www.gitarbutikken.com. Noen som

har gode/dårlige erfaringer med å handle hos disse nettbutikkene? Og/eller pakkene? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.