Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Nybegynner pakke


Fender-Strat

Anbefalte innlegg

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ok, ser SG'n kanskje er litt mer lettspilt der "nede" ja. Da står det egentlig mellom Epiphone LP, SG og den Ibanez GAX-30. Alle ligger innen rekkevidde når det gjelder budsjett så skal prøve å få tatt en tur nedom sjappa og få prøvd i alle fall LP og SG, tror ikke de har Ibanez.

Bare ett siste spørsmål, hvordan er Morgan gitarene. Liker den jeg linket til i min nest siste post veldig godt, svart med gulldetaljer. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, ser SG'n kanskje er litt mer lettspilt der "nede" ja. Da står det egentlig mellom Epiphone LP, SG og den Ibanez GAX-30. Alle ligger innen rekkevidde når det gjelder budsjett så skal prøve å få tatt en tur nedom sjappa og få prøvd i alle fall LP og SG, tror ikke de har Ibanez.

Bare ett siste spørsmål, hvordan er Morgan gitarene. Liker den jeg linket til i min nest siste post veldig godt, svart med gulldetaljer. :wub:

tror alle her anbefaler Epi over morgan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste som egentlig slites av det elektriske på en gitar er potensiometerne (volum/tone) og brytere. Dette er rimelige saker å bytte hvis behovet skulle være tilstede.

Andre aktuelle ting på en halv-gammel gitar er båndslitasje og halsens tilstand. Ellers er det jo som oftest bare kosmetiske ting.

Verdien er nok ikke ekstremt høy, da den er laget i Korea. Men 2-4 tusen på bruktmarkedet får man jo glatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Epiphone Les Paul Custom er en gitar som egentlig er godt over budsjettet ditt, så om du får bytta til deg en som har gode bånd og er i fin stand, så har du en knallgitar som holder lenge. :)

Har hatt et par Epi LP Custom gitarer, og de har bedre overall kvalitet enn en Ibanez GAX-30 (mikrofoner og utseende), men i mi meining har Ibanez en mer lettspilt og mye mer "nybegynnervennlig" hals. Har skifta mikrofoner på Ibanezen min, og nå har eg solgt begge LP Custom-gitarene, men Ibanezen selger eg aldri :)

picture52xy3.jpg

Endret av hakooon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki. Kommer tilbake her når jeg får litt mer info om den og kanskje laste opp noen bilder så dere får bedømme litt bedre.

Igjen takk!

Jeg gjentar meg selv litt jeg.. Har du prøvd noen Gibson modeller ? Sammenlignet med Fender lignende gitarer f.eks ? Du må huske at det er jo du som skal spille på gitaren.. Og mange liker rett og slett ikke en Les Paul f.eks fordi den er tung og litt klumpete.

Finn en gitar du liker å spille på og som ser akseptabel ut, i de laverere prisklassene får du liksom ikke noe som låter ekstremt bra uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.