Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Dilemma!


oystein1988

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har lyst paa en ny gitar, men er usikker pa hvilken av dem under jeg skal velge.

Har allerede en les paul, men jeg syntes det er litt vanskelig a spille hoyt opp pa halsen pa den og bende, derfor vil jeg ha en som er lett a komme til plangt opp pa halsen.

Vil absolut ikke ha en strat, da der er verdens kjedeligste gitar.

Har ikke rad til gibson som student, men blir a sette inn noen gibson mikker og ledningsnett.

gibsonexplorer2bv4.jpg

3afe14527dfb0f8774841e126c63e48c.jpg

gibson-sg-standard.jpg

Ma si at jeg heller litt over pa 335'en, men har enda ikke bestemt meg helt. Kan noen fortelle meg deres erfaringer med disse gitarene, lyd og spilleglede?

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs helt ka for et merke du går for. Billigmerkene er stort sett forskjellige fra Gibson når det gjelder både spillbarhet og lyd (uansett om du slenger i Gibson-elektronikk). Hvis du forklarer ka for et merke og modell du er ute etter, så kan vi gi deg råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs helt ka for et merke du går for. Billigmerkene er stort sett forskjellige fra Gibson når det gjelder både spillbarhet og lyd (uansett om du slenger i Gibson-elektronikk). Hvis du forklarer ka for et merke og modell du er ute etter, så kan vi gi deg råd :)

Epiphone selvsagt, beklager at jeg glemte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt smak og behag. Alle gitarene har forskjellig lyd, så det kommer jo litt an på ka du liker.

Er det Epiphone Dot eller Epiphone Sheraton du tenker på med 335-modell?

Exploreren er min favorittgitar, pga. deilig hals og at det er veldig lett å nå de høgste notene på fingerbrettet (og den er rålekker i natural og korina finish), men det er jo egentlig smak og behag.

Har prøvd en Epi SG, en G-400 for å være eksakt, og den likte ikkje eg noe spesielt.

Av 335-kopier så anbefaler eg Epiphone Sheraton, den er overraskende bra, og ser veldig flott ut! :)

Som Greener sier ville eg og anbefale å sjekke ut Gibson SG Faded. Har hatt en sånn, og den var kanon å spille på. Lyden var skikkelig rock'n'roll. Smell på et par pickupcovere, så ser den plutselig fantastisk ut og! I tillegg er det jo deilig å ha "Gibson" på headstock :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så kibbet du ut Stratocaster pga utseende? :blink:

Ja et eller annet sted må jo grensen gå for hva man kan ha på seg gå!;)) Ertet på meg mange strat-elskere nå tenker jeg!

Men, derfor jeg spesifik skrev det i første post pga jeg regnet med mange kom til å foreslå strat, men det er jeg ikke villig til å gå for og det står bare mellom dem gitarene jeg har postet. Skal ut å prøve Sheratonen og SGen da jeg finner et sted i nærheten som har det inne! :)

Endret av oystein1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg og hata Strat og syns det var verdens kjedeligste gitar før eg faktisk prøvde en skikkelig god en :)

Er enig i at de fleste Stratocastere er kjedelige i utseendet, men herregud for en spillbarhet og lyd! Eg er Gibson-fanboy så det holder, men det går ikkje å nekte for at Stratocasteren er noe for seg sjøl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ertet på meg mange strat-elskere nå tenker jeg!

Egentlig ikke. Poenget mitt er mer at en SSS strat har en unik lyd - eller rettere sagt en

strat riktig satt sammen har en unik lyd man ikke får i noen av de før nevnte gitarer som

i seg selv selvsagt er unike. Og det er denne lyden som gjør meg til stratmann - Ikke utseende.

Men jeg forstår selvsagt at vi alle gjør alle våre valg utifra ulike hensyn.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.