Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Neoclassic noen?


xshorteyx

Anbefalte innlegg

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ikke bruk den betegnelsen, da. "Neoclassical metal" er den noe snodige betegnelsen på gitarister som Malmsteen, Becker, MacAlpine, osv. Den er dog ikke korrekt, da "Neoclassicism" var en musikalsk stilretning i første halvdel av nittenhundretallet.

Si heller "shred", det er et mer passende uttrykk.

Og så går vi løs på gitaristene. Malmsteen og Becker/Friedman er nevnt, så jeg får vel legge til Vinnie Moore, Tony MacAlpine, Paul Gilbert/Bruce Bouillet, Joey Tafolla, George Bellas, Michael Romeo, Marcel Coenen...

Rob Marcello har laget en del låter som høres ut som Moore, MacAlpine og Malmsteen smeltet sammen til én. Ikke spesielt originalt, altså, men bra er det, spesielt gitarspillet. Min favoritt er "Old-School", her i live-utgave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at Rob Marcello, i hvertfall i den videoen som ble vist her, hørtes mer ut som Michael Romeo enn Malmsteen, I starten trodde jeg faktisk at det var Romeo

Teknikken er mer lik Romeo enn Malmsteen, men melodiene hans are ofte veldig Malmsteen-aktige, spesielt i de andre videoene fra samme konserten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Yngwie for noen år siden på Mean Fiddler i London. Fy faen for en mann :) hehe.. Han vet å showe kan man si..

Ser jo poengene til folk som kritiserer han for oppførsel og ensidig spillestil, men mannen gjør det han kan så godt og er så

over the top som man kan være, så er da bare å sette pris på det spør du meg!

Møtte forresten på han etter konserten og fikk karra meg til ett bilde. Var såvidt mannen kunne stå! Hadde en mann på hver skulder der han karra seg til limoen. Rock on!

Men av andre gitarister ikke allerede nevnt har du jo Matthew Mills. Han drar den ganske så langt han og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.