Web Analytics
Jump to content

Epiphone Sheraton vs. Dot

Aphelion
 Share

Recommended Posts

Har lyst på en archtop, men har funnet ut at det blir nok en stund til jeg kan ta meg råd til en Gretsch (billigmodellene finnes ikke i lefty, argh). Har jo alltid hatt lyst på en ES-type gitar, så jeg lurte litt på Epiphone Sheraton II eller Dot. Hva er egentlig den store forskjellen på disse modellene, bortsett fra det estetiske? Siden det skiller et par tusen (Sheraton er dyrest), er det noe mer enn «pynten» som er forskjellen? :)

• 9 years later...

De Dot'ene jeg har prøvd å spille på (no pun intended) har vært gode gitarer, men har trengt et pickupbytte. Verdt å også sjekke hollowbody'ene til Ibanez. Plukket opp en (husker ikke modell) for under 2000kr på finn, og den er knallfin! Solid bygget og spiller godt. Originalmikkene var helt ok, men noe daffe. Dytta inn en SD Phat Cat i brua på den, og nå er det hovedøksa! :)

• Thanks 1

• 2 weeks later...

Ville styrt unna nyere Dot fra Kina. Jeg belatalte under 3k for en helt ny i ca 2012. Bytta pickups men ble aldri fornøyd. Har en Koreans epi som er vesentlig mye bedre i kvalitet og lyd. Akkurat her får man det man betaler for ? føltes litt som livløs planke desverre, selv om de såg helt knall ut. 

Edited by Troll
  • Like 1

12 timer siden, Troll skrev:

Ville styrt unna nyere Dot fra Kina. Jeg belatalte under 3k for en helt ny i ca 2012. Bytta pickups men ble aldri fornøyd. Har en Koreans epi som er vesentlig mye bedre i kvalitet og lyd. Akkurat her får man det man betaler for 1f60a.png føltes litt som livløs planke desverre, selv om de såg helt knall ut. 

Ja det er dette jeg er redd for... 

18 hours ago, Troll said:

Ville styrt unna nyere Dot fra Kina. Jeg belatalte under 3k for en helt ny i ca 2012. Bytta pickups men ble aldri fornøyd. Har en Koreans epi som er vesentlig mye bedre i kvalitet og lyd. Akkurat her får man det man betaler for 1f60a.png føltes litt som livløs planke desverre, selv om de såg helt knall ut. 

Kjøpte en ny Dot samme året, en av de bedre gitarene jeg har hatt, perfekt setup på den.
Edit: men pickupsa og pickupswitchen er ikke mye å skryte av.

Edited by Affen