Web Analytics
Jump to content

Kjapt spm ang SD pups

Recommended Posts

Lurer på hva det i dem røde sirklene på bildet under betyr?

2h_2v_1t_3w.jpg

Også, er det bare den svarte ledningen fra pickupen som skal til noe, skal både jorde den grønne OG den jordingskabelen? Virker bare litt rart, sry for noob question, må jo lære en eller annen gang!

Lurer på hva det i dem røde sirklene på bildet under betyr?

Også, er det bare den svarte ledningen fra pickupen som skal til noe, skal både jorde den grønne OG den jordingskabelen? Virker bare litt rart, sry for noob question, må jo lære en eller annen gang!

Du kobler røde og hvite ledninger sammen, disse går verken til jord eller i lydsignalkretsen. Ellers er det riktig som du sier.

det er vel + - fra hver singelcoil. slik at om du kobler de sammen. så seriekobler du pickupene = humbucker.

det er ved hjelp av disse (rød og hvit ledning) at du kan spiltte humbuckeren din.

det er vel + - fra hver singelcoil. slik at om du kobler de sammen. så seriekobler du pickupene = humbucker.

det er ved hjelp av disse (rød og hvit ledning) at du kan spiltte humbuckeren din.

Jepp, var nesten det jeg regnet med, men har sett på andre koblingskjemaer fra Seymour Duncan, at det har stått ved siden av den svarte firkanten på den røde og hvite ledningen "Solder these together" så jeg tenkte kankje at det var meninga at jeg bare skulle isolere dem fra hverandre, ettersom det ikke sto noe her. Men det jeg så på var sikkert et gammelt koblingsskjema, pga fant bilde på google-søk, og ikke på SD sidene.

Takk for oppklaringen, venter på pickupene i posten nå, blir nye pots og ledninger også, så blir det vel på høyde med gibson lyd i epien min får jeg håpe :D