Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Peavey [13.01.09]


Gjest Peavey

Anbefalte innlegg

Gibson Les Paul Standard

dsc00083zp4.jpg

dsc00502jd3.jpg

dsc00078qr0.jpg

Dette er hovedgitaren min.

Det er vel Honey Burst finish på den, så vidt jeg kommer på. Helt original bortsett fra at jeg fjernet dekselet på neck-pickupen og byttet ut til grafittsadler.

Ernie Ball Music Man Steve Morse

dsc00641ss6.jpg

dsc00643yg4.jpg

dsc00501mg8.jpg

Denne gitaren er helt rå!

Denne blir brukt når jeg skal spille musikk som krever singlecoils, og ellers ganske "spisse" humbuckere.

Denne ble kjøpt et halvt år før Les Paulen, og har stort sett blitt brukt der Les Paulen ikke har strukket til.

Halsen er behandlet med en eller annen form for olje, og er helt fantastisk å holde i! Den har Schaller tuners- noe jeg elsker, ettersom disse knuser alt annet av tuners jeg har vært bort i!

Diezel Herbert

dsc00638il2.jpg

dsc00639eg7.jpg

180W tyskertøs, som jeg liker å kalle den. Denne er naboenes, og resten av familiens største mareritt. Har hendt at jeg har trodd jeg har vært hjemme alene, at både muttern og fattern har kommet med den største kniven de fant, for å desperat prøve å få slutt på galskapen.

Jeg vil si dette er en meget allsidig amp! Jeg har spilt det meste på den - men enkelte ganger låter den litt FOR moderne.

Den har tre kanaler.

*En cleankanal, som jeg mener låter enormt bra til å være en high-gain amp!

*En overdrivekanal med (+) og (-) switch. (-) låter knall! Får en enormt blues-aktig tone. Har gainen slik at den høres ut som cleankanalen med bittelitt vreng. Bruker nesten ikke (+) på denne kanalen.

*En distortionkanal med nok vreng til å forsyne hele gitarnorge, uansett behov!

Mid Cut'en på denne ampen er helt fantastisk! Den gir det lille ekstra, som gjør gutter til menn!

Ampen har separat EQ for alle kanalene, den har mid cut og master.

På Master finner man Volum 2, Presence og Depth - noe som passer knall for finjustering av sololyden min.

Jeg styrer ampen med et "Roland GFC-50" midibrett.

1A - Cleankanalen

2A - OD-kanalen

3A - Dist-kanalen med mid-cut

4A - Dist-kanalen uten mid cut

5A - mute/tuner

B gir samme kanaler, men med Master.

Kjører ampen inn i et Bogner 2x12" kabinett med "Celestion Vintage 30" elementer. Låter dritfett!

dsc00657yo1.jpg

Pedalbrettet og Decimatoren

dsc00646fb6.jpg

Her finner man:

I rack

*ISP Decimator ProRackG

På gulvet

*T-Rex replica

Denne klarer jeg meg ikke uten!

*Pete Cornish G-2

Denne bruker jeg ettersom jeg kun har (-) på OD-kanalen.

*Voodo Lab - Pedal Power

Power to zeh pipål!

*Boss Tu-2

* Fulltone Clyde Deluxe Wah

*Roland GFC-50

Slik har jeg koblet anlegget:

Gtar - Wah - Pete Cornish - Dec. ch1 in. - Dec. ch1 ut. - Input Diezel

T-rex er koblet i Serial Loopen og på kanal 2 på Decimatoren.

Alhambra

dsc00655cb5.jpg

Den akustiske nylonstrengeren min! Denne dras fram om kveldene når jeg ikke har bedre å gjøre! Kjempefin varm klang i den!

Endret av Peavey
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bognerkabinettet er jo helt rått!

Forslag på annet?

Diezel med V30?

Drev å AB testa Bogner og Diezel kabinett, bl.a, for en tid siden. Stor forskjell. Avhenger nok hva som står i de, husker ikke hva som sto i det Bognerkab i farta, men de vanligste de pleier å ta inn på Tre45. Diezelkabinettet låt mye klarere, tightere og penere av de to iallefall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.