Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Muligens tenkt til å kjøpe meg en Suhr gitar.


GitarGuru

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har vurdert opp og ned, og bestemt meg for å så ombestemme meg..

Jeg hadde tenkt til å kjøpe meg en Tom Anderson gitar, men så så jeg et live opptak av Whitesnake (Live In London eller noe) og Reb Beach som spiller der, har jo en Custum Suhr gitar. Digga sounden, look og alt, og jeg veit at ikke Suhr gitarer er no dritt.. Men er det noen som har prøvd den? Kanskje noen har prøvd en Suhr opp mot en Tom Anderson og kan fortelle meg hva de mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndtverksmessig er begge i toppklasse.

Utover det er alle gitarer forskjellige og du vet ikke hva du får før

du sitter med gitaren i hånda.

Har og har hatt flere Anderson og Suhrgitarer, men har ingen favoritt av de to.

Interessert i å kjøpe en Bora Bora blue Drop Top Classic av meg?

Har hatt flere Drop Top`er og beholdt denne for den låt best, har det fantastiske Switcheroo systemet.

Floyd Rose og lønnehals.

Endret av Debris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har spilt jævlig fete og veldig skuffende gitarer fra både suhr, Anderson og tyler. Men akkurat denne type metal gitar syntes jeg Suhr gjør jævlig bra. Jeg ville kanskje heller hatt en modern enn en Reb Beach men det er meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har spilt jævlig fete og veldig skuffende gitarer fra både suhr, Anderson og tyler. Men akkurat denne type metal gitar syntes jeg Suhr gjør jævlig bra. Jeg ville kanskje heller hatt en modern enn en Reb Beach men det er meg.

Nemlig. Som ved alle andre gitarmerker gjelder vel også "prøv før du kjøper" også i denne prisklassen. Var innom en sjappe i danmark og prøvde 5 suhr-gitarer for ikke lenge siden, ingen av dem som tiltalte meg noe særlig, selv om alle kvalitativt var kjempebra. Har en Tom Anderson, kjempefornøyd, men det finnes utallige varianter av disse også - hals, treverk, pickups, mekanikk++.

Dersom du har mulighet til å prøve Debris' TA kan det sikkert være et godt kjøp :)

Suhr kan du jo prøve via Godlyd.no

les ellers:

http://forum.gitarnorge.no/index.php?showtopic=14112

http://forum.gitarnorge.no/index.php?showtopic=4273

Endret av Tstone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nemlig. Som ved alle andre gitarmerker gjelder vel også "prøv før du kjøper" også i denne prisklassen. Var innom en sjappe i danmark og prøvde 5 suhr-gitarer for ikke lenge siden, ingen av dem som tiltalte meg noe særlig, selv om alle kvalitativt var kjempebra. Har en Tom Anderson, kjempefornøyd, men det finnes utallige varianter av disse også - hals, treverk, pickups, mekanikk++.

Dersom du har mulighet til å prøve Debris' TA kan det sikkert være et godt kjøp :)

Suhr kan du jo prøve via Godlyd.no

les ellers:

http://forum.gitarnorge.no/index.php?showtopic=14112

http://forum.gitarnorge.no/index.php?showtopic=4273

Anderson gitarer har vel færre options enn Suhr og er på en måte litt mer standardisert.

De fleste Anderson gitarer jeg har prøvd har hatt samme halsprofil og mye de samme mikkene.

Drop top`ene har vært Basswood m lønnetopp og lønnehals, som er det vanligste på den modellen.

Suhr slenger inn akurat de mikkene du vil ha også og det gjør ikke Tom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv før du kjøper er alltid det beste, men tror kanskje ikke så mange har en Suhr Reb Beach hengende, he he....

Imerslund har jo hatt noen Anderson inne opp gjennom årene for de ble jo hengede i 10 år. De fleste som kjøper gitarer i denne prisklassen liker jo custom spec'e også. Jeg custom bestilte Suhr'en men lånte Tyler'en min fra Magne før jeg kjøpte den. Gikk greit begge deler. Har ikke noen Anderson men det er mest forsi jeg aldri har vært noen fan av PU'ene hans. Det er noe med å kunne prøve 4-5 fra samme bygger så kjenner du litt mer forskjellene gitar til gitar og det er letter å finne ut hva du liker best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner ikke en dårlig Suhr, men du finner heller ikke en dårlig Tyler, Ruokangas, Tom Anderson, osv.

Nja, jeg har spilt flere som jeg ikke har vært spesielt imponert over. Ingen ting å si på håndtverket, men tonen avhenger av mer enn bare at gitaren er bygd bra. Kjenner en som har hatt 3 stykk Suhr uten å bli nøgd. Hvis det kun var det som telte skulle jo alle fendere låte dritt og det er jo faktisk noen av dem som er brukanes også. Nå har vissnok Tyler blitt en del bedre og all de nye jeg har prøvd har vært fete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde selvfølgelig tenkt til å prøve den før jeg kjøpte den.

Det som fikk meg til å tenke på akkurat Reb Beach sin signatur var lakken. Digger Natural Oil Finnish. Har ikke sett noen andre Suhr gitarer jeg så som hadde den lakken.(men det er vel kanskje noe som kan bestilles til uansett modell av Suhr??)

Men jeg får jo se hva jeg gjør..=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, jeg har spilt flere som jeg ikke har vært spesielt imponert over. Ingen ting å si på håndtverket, men tonen avhenger av mer enn bare at gitaren er bygd bra. Kjenner en som har hatt 3 stykk Suhr uten å bli nøgd. Hvis det kun var det som telte skulle jo alle fendere låte dritt og det er jo faktisk noen av dem som er brukanes også. Nå har vissnok Tyler blitt en del bedre og all de nye jeg har prøvd har vært fete.

Jeg har også prøvd spesielt en Suhr som jeg synes ikke var noe særlig i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var det som ikke var noe særlig på de gitarene? Rent tonemessig? Regner ikke med at dere hadde full mulighet til å justere som dere ville.

Hadde en tanke om å bestille en Suhr for lenge siden, men det ble Warmoth pluss en annen custom til litt under halve prisen av en Suhr... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var det som ikke var noe særlig på de gitarene? Rent tonemessig? Regner ikke med at dere hadde full mulighet til å justere som dere ville.

Hadde en tanke om å bestille en Suhr for lenge siden, men det ble Warmoth pluss en annen custom til litt under halve prisen av en Suhr... :)

Tonemessig føltes den litt smådød... Rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.