Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

white stripes - seven nation army - flerarmet monster


Anbefalte innlegg

Hvis du hører på noen låter av band med bare en gitar så kan du høre en rytme gitarist i bakgrunnen... Men den er jo som regel ikke der i live da... Jeg har hørt et opptak av White Stripes, Hotel Yorba live... Det var det værste jeg noen gang hadde hørt.. Alle band klarer MINST like bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ett evig Bon Jovi fan,, hvis du hører på It`s my life så hører du på soloen en gitar som komper i bakgrunnen og det er fordi solo blir lagt på etter kompen i studio.... På scene er det jo ikke noe komp gitar der,,, men det har ikke noe å si.. Tøffere med solo.- :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett de live mange ganger og de har aldri hatt med seg bassist. Jack bruker octave pedalene sine, og spiler soloer uten rytmegitar live. Muse har jo en del soloer og stash, men de har ingen rytmegitarist. I stedet kjører bassisten tre amper, 1 clean med kraftig bottom end, 1 med distortion ala rytmegitar, og den siste med diverse effekter. Dette gir både kraftigere lyd enn hvilkensomhelst rytmegitarist, samt bandet en unik sound.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett de live mange ganger og de har aldri hatt med seg bassist. Jack bruker octave pedalene sine' date=' og spiler soloer uten rytmegitar live. Muse har jo en del soloer og stash, men de har ingen rytmegitarist. I stedet kjører bassisten tre amper, 1 clean med kraftig bottom end, 1 med distortion ala rytmegitar, og den siste med diverse effekter. Dette gir både kraftigere lyd enn hvilkensomhelst rytmegitarist, samt bandet en unik sound.[/quote']

Han kan jo fortsatt ikke spille både rytme og solo samtidig, det er det bare EN mann jeg til dags dato har hørt gjøre på et fornuftig vis, og det var Jimi Hendrix.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.