Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefal et band!


Holyman

Anbefalte innlegg

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Regner med at den var ment til meg, hvis folk bare følger linken jeg la ut, så står all infoen om Major Parkinson på den siden;-) Så slipper jeg å skrive så mye;.))

Hvis du titter på innlegget mitt en gang til ser du at jeg ikke har sitert deg :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg komme med en til?

Taste!

Bandet Rory Gallagher var med i, han var en gitarist helt på høyde med Eric Clapton og de andre virkelig store navnene i blues/rock-historien. Mener å huske han vant over Clapton i en eller annen "beste gitarist"-kåring tidlig på 70-tallet... Anyways, liker man Cream, Hendrix og alt slikt er dette tilfredsstillende, samtidig som Gallagher er veldig melodiøs og ofte nesten over i jazz. Og han har noen kule sax-soloer på andre skiva, On The Boards, som også er den jeg anbefaler å sjekke ut. Sjekk ut sangen "What's Goin' On"!

Er forøvrig mange her inne som tydelig er interessert i rock fra 60/70-åra, men kun hører Deep Purple, Sabbath, Cream etc. Fet musikk det, men som vanlig er mye av det feteste i undergrunnen!

+1

Taste er skam tøff rock frå det seine 60-talet.

Angående det der med den kåringa: Trur det var noko slikt at Gallagher blei kåra til årets gitarist, eller noko, og at Clapton hadde blitt det året før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Selling England By The Pound (I Know What I Like (In Your Wardrobe))

Eller Firth of fifth, særlig fra litt før 6:30 og utover, fy søren så bra!

Manfred Manns Earth Band

Progrock fra 70 tallet. Sjekk ut The Roaring Silence (Blinded By the Light) og Nightingales and Bombers (Spirits In the Night).

Top Hits lista på Spotify er fin.

Endret av Atomic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint om du forteller litt mer for folk som ikke har hørt om bandet...

Kjøtt. What is there to say... De ligger innenfor punk-rock-sjangeren, ligger mye humor og satire i tekstene deres. Trommisen deres stiftet vel Raga Rockers, som vokalist(noe usikker på dette) de gikk gjennom en stilforandring en gang i tiden, og fikk mer pop-lydbilde.

Er egentlig ikke mye jeg vet om bandet, men kan høre med Onkel om han veit no, neste gang jeg snakker med ham.

det er ihvertfall dritkult, mye av det!

Edit: de er fra slutten av 70-starten av 80tallet, og holdt på til nærmere nittitallet...

Endret av F.V.Zappa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøtt. What is there to say... De ligger innenfor punk-rock-sjangeren, ligger mye humor og satire i tekstene deres. Trommisen deres stiftet vel Raga Rockers, som vokalist(noe usikker på dette) de gikk gjennom en stilforandring en gang i tiden, og fikk mer pop-lydbilde.

Er egentlig ikke mye jeg vet om bandet, men kan høre med Onkel om han veit no, neste gang jeg snakker med ham.

det er ihvertfall dritkult, mye av det!

Edit: de er fra slutten av 70-starten av 80tallet, og holdt på til nærmere nittitallet...

Går i klasse med sønnen til Jøran, Axel, og har fått undervisning av ham i elektroakustikk. Kul type.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur jeg liker musikksmaken din, Holyman.

For øvrig vil jeg anbefale Helium - et band med amerikanske Mary Timony i spissen som kanskje ligner litt på Sonic Youth.

Bandet finnes ikke lenger, men den siste av de to platene deres heter The Dirt of Luck, og er veldig god.

For noe mer aktuellt av Mary Timony, kan man sjekke ut The Mary Timony Band. The Shapes We Make er deres eneste album.

Og bare fordi jeg ikke klarer å dy meg, vil jeg slenge med Bob Hund - småschizofren indie rock med skånevokal (de er altså svenske).

De er vel tilbake igjen nå etter en lang pause. Og hvilket som helst album er egentlig bra. (Jeg måtte kjøpe to album før jeg likte dem, så det kan ta sin tid.)

... Og beklager at det tar litt av, men hvis man liker indie, bør man virkelig høre albumet Shake a Mountain av det danske bandet Figurines.

Hør for eksempel på "Follow the Pioneers" eller "Bright".

Peace!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg var litt rask på avtrekker'n der, ja.

Bolt Thrower er et britisk Grindcore-band, som spiller... Grindcore. Tung, tight metall med god driv.

Spesielt bra album er "Mercenary" ('98) og "Honour, Valour, Pride" ('01), men det beste er "For those once loyal" ('05).

"The Killchain" fra "For those once loyal": http://www.youtube.com/watch?v=RMULCkmatNE

BT er fast bestemte på å slutte å lage plater når de har laget det ultimate Bolt Thrower-albumet, og "For those once loyal" er ikke langt unna.

Det betyr dessverre at det kanskje ikke blir flere plater fra dem :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonic Youth

Burde strengt tatt ikke vært nødvendig å ha dem med i denne tråden, men siden de blir nevnt her alt for sjelden så gjør jeg det alikevell.

New York-kvarteten har holdt det gående siden 1981 og er fortsatt aktive. Ny plate kommer i løpet av våren.

Spiller nydelig og deilig støyrock. Hos med deler de tittelen "verdens beste band" sammen med Motorpsycho.

Selv om de har holdt på i 28(!) år, så gir de fortsatt ut supre album. De begynner å bli gamle, men gir fortsatt ut bedre plater enn indieungdommen som prøver å etterligne dem.

Daydream Nation er kanskje et greit sted å begynne. Alt er egentlig bra, det kommer litt ann på hvilken epoke du vil begynne med.

Selv begynte jeg med Rather Ripped, som er mye mer poppa enn det gamle.

Låter: Silver Rocket, Pink Stream, Teenage Riot, Diamond Sea, Incinerate, Radical Adults Lick Godhead Style.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler "The Kirk Fletcher Band" med Michael Landau og Kirk Fletcher & co med The Sun. Jeg vet ikke om det ligger så mye av de to sammen foreløpig, men det ligger i alle fall enkeltvideoer av de to ute.

Michael Landau har spilt med Pink Floyd blant annet, og Kirk Fletcher er en relativt kjent gitarist i statene. Det er et greit band for de som liker alt fra blues til rock

Endret av Hans Kristian
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.