Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken gitar har du?


Fender-Strat

Anbefalte innlegg

  • Svar 179
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg skrev hvilke gitarer jeg har, tenkte bare det er interessant for de som leser. Har også utstyrstråd!

Trådtittelen er: Hvilken GITAR har du, så du er i utganspunktet ikke kvalifisert til å svare i og med at du har flere! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulighet til å trenge inn i bassistens frekvensområde, mener du? :P

Hvorfor ikke fleske til med en 8-strenger?

Det har du baryton-gitarer til... ;)

Har en metal-gitarist til kompis som kjøpte seg 7-strenger... Han bruker den ikke, for å si det sånn...

Jeg har en 12-strenger.... Må si jeg bruker den sjelden, men den er nyttig innimellom! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Carvin DC747 syvstrenger. Jarle H Olssens gamle gitar, faktisk :D Kjøpte den av han personlig før sommeren. Funker fjell, elsker den virkelig. Har også en B.C.Rich Warlock Platinum, men har nesten ikke rørt den siden jeg fikk Carvinen. Jeg lurer på hvorfor folk bruker 6-strengsgitarer over syvstrengsgitarer? Syvstrengere har jo mange flere muligheter.

Hei... Hva synes du om halsen på den gitaren og mikkene?

Jeg vurderer sterkt å bestille meg en Carvin DC 727 7-strengs fra Carvin Custom Shop, men er usikker på hvordan halsen vil føles.

Har også sett at mange bytter mikkene til andre merker, fordi Carvin-mikkene ikke er definert, tight og kraftfulle nok.

Hva mener du om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller på Gibson SG-gitarer...fordi det er utrolig lette og komfortable gitarer som er superbehagelig å ha hengende over skulderen.

I tillegg er SG max rock'n'roll :D Men som med andre Gibson-modeller så bør man bytte mikkene.

Jeg byttet mikkene rimelig kjapt til Tony Iommi Signature-mikkene. Helt nydelig til tight og feit heavy-riffing...

for ikke å snakke om lead-egenskapene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du baryton-gitarer til... ;)

Har en metal-gitarist til kompis som kjøpte seg 7-strenger... Han bruker den ikke, for å si det sånn...

Jeg har en 12-strenger.... Må si jeg bruker den sjelden, men den er nyttig innimellom! :lol:

Tja, jeg ser ingen problemer med en 8-strenger, bortsett fra det ganske innlysende at det må være ganske stress å spille på. Syv er nok for meg ^^ Men å trenge inn i bassens register, er det så gale? Tenk muligheter! Meshuggah for eksempel har en tendens til å bevege gitarene og bassen om hverandre, og lydbildet deres er utrolig karakteristisk. I tillegg er greiene deres utrolig stilige. Det må da kunne gå an å tenke annerledes enn at bassen alltid skal i dype rumleland, gitaren skal være et sted i midten mens sologitaren dominerer som melodiinstrument i toppen.? Se på den klassiske musikken. Sammenlign med polyfoni og homofoni. Den homofoniske stilen er preget av at det er en melodistemme som er viktigere enn alle de andre, og kommer med alle temaene og slikt, mens de andre instrumentene er komp. Dette minner veldig om dagens rock og metal. Polyfoni går på at stemmene spinner seg rundt hverandre, på en måte. Bass-stemmen er ikke lenger underlegen alt det andre. Jeg sier ikke at det ene er bedre enn det andre, men vi er per dags dato i en veldig homofon periode som folk flest ikke innser vi kan komme ut av. Det er lov å tenke annerledes, å prøve nye ting. Det går an å være kreativ på mange flere måter enn mange innser.

Poenget mitt er blant annet at å ha muligheten til å bytte register med andre instrumenter og utnytte den ikke bør være tabu. Vær kreativ, lag noe fett. Bassisten MÅ ikke spille alle grunntonene til powerchordene.

Anyways, jeg kjøpte en syvstrenger, og nå er jeg ferdig med seksstrengeren.. så jeg er vel uenig med kompisen din :P lurer på hvorfor han ikke bruker den, da. Har han sagt noe om det? Hehe, fortsatt uforståelig for meg at folk spiller på seksstrengere... :D

En tolvstrenger er et helt annet konsept enn en syvstrenger eller åttestrenger, btw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, jeg ser ingen problemer med en 8-strenger, bortsett fra det ganske innlysende at det må være ganske stress å spille på. Syv er nok for meg ^^ Men å trenge inn i bassens register, er det så gale? Tenk muligheter! Meshuggah for eksempel har en tendens til å bevege gitarene og bassen om hverandre, og lydbildet deres er utrolig karakteristisk. I tillegg er greiene deres utrolig stilige. Det må da kunne gå an å tenke annerledes enn at bassen alltid skal i dype rumleland, gitaren skal være et sted i midten mens sologitaren dominerer som melodiinstrument i toppen.? Se på den klassiske musikken. Sammenlign med polyfoni og homofoni. Den homofoniske stilen er preget av at det er en melodistemme som er viktigere enn alle de andre, og kommer med alle temaene og slikt, mens de andre instrumentene er komp. Dette minner veldig om dagens rock og metal. Polyfoni går på at stemmene spinner seg rundt hverandre, på en måte. Bass-stemmen er ikke lenger underlegen alt det andre. Jeg sier ikke at det ene er bedre enn det andre, men vi er per dags dato i en veldig homofon periode som folk flest ikke innser vi kan komme ut av. Det er lov å tenke annerledes, å prøve nye ting. Det går an å være kreativ på mange flere måter enn mange innser.

Poenget mitt er blant annet at å ha muligheten til å bytte register med andre instrumenter og utnytte den ikke bør være tabu. Vær kreativ, lag noe fett. Bassisten MÅ ikke spille alle grunntonene til powerchordene.

Anyways, jeg kjøpte en syvstrenger, og nå er jeg ferdig med seksstrengeren.. så jeg er vel uenig med kompisen din :P lurer på hvorfor han ikke bruker den, da. Har han sagt noe om det? Hehe, fortsatt uforståelig for meg at folk spiller på seksstrengere... :D

En tolvstrenger er et helt annet konsept enn en syvstrenger eller åttestrenger, btw.

Believe me, I actually know...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gibson Les Paul standard (sun burst, matt). Kjøpt ny hos Sagevik for 13 000. Hadde litt bange anelser til å begynne med, siden de var 10 000 kr på tilbud, men ser nå at de samme gitarene er oppe i 23 000 igjen. Gud så deilig det er å ha en skikkelig gitar! Den forrige jeg hadde var en Strat, Mexico modell som ikke hadde vært hos doktor'n på 6 år, dvs. aldri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.