Web Analytics
Gå til innhold
Fender-Strat

Anbefalinger til ny el gitar

Anbefalte innlegg

Skal du kjøpe nytt er det en god gitar for pengene. Lang bedre enn rimeligere squiere. Men som alltid, kjøper du brukt får du jo mer for pengene. Ny pris på en Fender Standard Stratocaster e.l. (Made In Mexico) er ca 5500,- på nett (ca 6000,- i butikk tenker jeg) Brukt starter de på 2500,- men da de er populære er det ikke alltid så enkelt å finne en. Pickupene er greie nok helt til du blir litt god og vet hva du ønsker deg..

Hva angår forsterkere ville jeg ha kikket på f.eks Vox Ad serie. Gode modelingamper som er et glimrende alternativ med mye variasjon i lyden før du har funnet ut hvilken lyd du virkelig ønsker deg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
'Har sett på en Epiphone Les Paul Goldtop 56, men har ikke noe erfaring med den....er det noe å satse på egentlig?

Denne har P-90 pick-uper. Mange syns det er dritfett - meg inkludert, men det er ikke for alle.

Mange av dem kan også støye en del, og det er ikke sikkert at du som førstegangskjøper trenger utsette deg for slike problemer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Denne har P-90 pick-uper. Mange syns det er dritfett - meg inkludert, men det er ikke for alle.

Mange av dem kan også støye en del, og det er ikke sikkert at du som førstegangskjøper trenger utsette deg for slike problemer.

Tror den finne både med P90 og standard Humbuckere. Men som du sier - en bra gitar, selv om de Korea produserte var bedre enn de nåværende Kina produserte

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde en fender mexico strat. Veldig god og lettspilt gitar!

Les Paul er etter min mening som å spille på en kassegitar (av de jeg har prøvd. Gibson, Epiphone). Og de er som regel blytunge. MEN smak og behag. Det er jo utvilsomt en god gitar siden så mange liker de!

En superstrat kan vel også være et alternativ?? Kikka på ibanez?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.