Web Analytics
Jump to content

Anbefalinger til ny el gitar

Fender-Strat
 Share

Recommended Posts

Hei!

Skal kjøpe meg el gitar men jeg veit ikke hvilken, så jeg trenger noen anbefalinger...

-max 4000 tusen kr

-Skal brukes mest til rock

-Har ikke hatt el gitar før

-Jeg har spillt gitar i et år

'Har sett på en Epiphone Les Paul Goldtop 56, men har ikke noe erfaring med den....er det noe å satse på egentlig?

Epiphonen er et godt alternativ. De er bygd rimelig bra, låter rimelig bra og ser rimelig bra ut ;)

Ellers vil jeg anbefale en god Fender Mexico strat feks.

Kjøp brukt, mye mer for pengene, og du får igjen den samme slumpen når du selger igjen.

Prøv en del i butikker og kjenn hva du liker!

Ellers er mexico stratter fine. Alle fender sine halser produseres av samme maskin (altså en deluxe til 30k sitter med ca. samme hals som i en mexico), så du for en fin hals. Kroppene er også godt produsert såvidt jeg vet. Micene er vel ikke det helt store, det trekker jo en del ned, men det er en lett sak å oppgradere hvis man får behov for det (som jeg gjorde med min highway).

Har ikke så mye peil på ephiphone så skal ikke uttale meg om det ;)

Men gå rundt og prøv og kjenn hva du liker å spille på.

Prøv en del i butikker og kjenn hva du liker!

Ellers er mexico stratter fine. Alle fender sine halser produseres av samme maskin (altså en deluxe til 30k sitter med ca. samme hals som i en mexico), så du for en fin hals. Kroppene er også godt produsert såvidt jeg vet. Micene er vel ikke det helt store, det trekker jo en del ned, men det er en lett sak å oppgradere hvis man får behov for det (som jeg gjorde med min highway).

Har ikke så mye peil på ephiphone så skal ikke uttale meg om det ;)

Men gå rundt og prøv og kjenn hva du liker å spille på.

Har du no Anbefalninger på hvilke mikker man så fall burde bytte til? ;)

En strat er fint og kan brukes til det meste, eventuellt med HSS( humbucker/ Singlecoil/singlecoil) oppsett, så har du litt mer muligheter hvis du skal spille rock og metal. Sjekk annonsene på forumet her, finn og musikkweb og kjøp brukt så får du mye mer for pengene.