Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

noen som har greie på forsterkere?


Thomaso

Anbefalte innlegg

Har spilt gitar i to år, og har akkurat bestilt en ny Epiphone LP Standard for å"oppgradere" utstyret mitt litt. Men jeg merker at jeg stadig får mer bruk for en bedre forsterker. Spiller flere typer musikk, alt fra Dire Straits og Mark Knopfler til litt mer heavy saker som deep purple og Zeppelin. Er ikke med i noe band, men vil gjerne finne en forsterker som også kan brukes til å spille med litt skikkelig volum dersom jeg skulle trenge det etterhvert.

Har sett litt på Marshall mg50dfx. Noen som har noen meninger om den, eller andre merker+forsterkere? Om den eventuelt passer til min type musikk osv?

Alle forslag og innlegg hjelper ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter på en peavy bandit... Den er helt ok og låter fint til å være transistor, men du burde vurdere om du ikke heller vil gå for en god rør-amp. Men en peavy bandit er absolutt helt kurrant ;) Og det er nok av volum i den, har spillt konsert for 500stk u-mica. Låt sikkert ikke bra, men folk hørte det :P Dette var riktig nok 9. klasse skolekonsert, så kravene for lyd var kanskje ikke de helt store.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått litt lei av at alle rakker ned på MG'ene. De nedre er forferdlige, 100 watten er ok, du får det du betaler for. Veldig flat og litt kjedelig lyd.

MEN, den (100watten) er faktisk helt genial med en POD. Har brukt cleanen på MG'en og vrengen på POD'en. Nærmeste jeg har hørt Mesa-lyd på noe annet enn Mesa. Tenker du å kjøpe en pod eller trenger mye effekter, vurder MG100/Pod, det låter fantastisk bra med tanke på at det er digitalt og solid state.

Har banditten, er grei den... Selv bruker jeg den aldri, fordi den spiller for høyt. Liker heller ikke at den er open-back. *Vurdere salg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri KJØPT en MG for å dekke et forsterkningsbehov dersom jeg hadde hatt POD. Da ville jeg heller kjøpt et kraftig rack-sluttrinn (transistor) og et billig kabinett. Da får du nok mer for pengene...

Det kan jo hende. Du kan også være uheldig... Men nå er jo MG'en å finne overalt, så det har jeg heller ikke gjort. En venn av meg gjorde det, og han har ikke angret et sekund.

Selv bruker jeg pod i høretelefoner hjemme, fordi Bandit'en ikke er "transparent" nok. Live bruker jeg Pod/MG.

Kommer man over dette brukt, så er du nede i:

2 - 2.5 for forsterker

+ 2 - 2.5 for pod

= 4 - 5 tilsammen

Noe av det bedre du får til prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.