Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Blå ledning,hvor?


Anbefalte innlegg

Har en gammel gitar jeg skal fikse litt,og det kommer en blå ledning fra under stolen (fast stol) i kroppen,som er dratt av,hvor kommer den fra,og hva skal den til?

Baksiden av volum-potta? Den skal vel dit hvor alle grundingene er samlet..

Endret av F.V.Zappa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og baksiden av potmetrene er jord?Er tre svarte,tre røde og tre hvite ledninger fra mikkene,de tre røde går til switch,og de 6 svarte og hvite er loddet sammen,og skal hvor,på ene utgangen på volumpotmetret eller på baksiden av potmetret?Ser det er loddetinn på begge de plassene fra før av,så...Også er det en kondensator på bare det ene tone potmetret,ere det riktig,skal det ikke være på begge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og baksiden av potmetrene er jord?Er tre svarte,tre røde og tre hvite ledninger fra mikkene,de tre røde går til switch,og de 6 svarte og hvite er loddet sammen,og skal hvor,på ene utgangen på volumpotmetret eller på baksiden av potmetret?Ser det er loddetinn på begge de plassene fra før av,så...Også er det en kondensator på bare det ene tone potmetret,ere det riktig,skal det ikke være på begge?

Kommer vel an på om det er en strat, tele eller lp/sg hvor jordingen er lagt. Tror det er vanlig på strat at det er på baksiden av volumen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du lodder den på baksiden av et av potmetrene, er det jord, uansett gitarmerke. Jeg har i det minste aldri sett en gitar som det ikke gjelder på.

Er du i tivl, kan du jo lodde kabelen på sleeve på output- jacken. Det verste som kan skje, er at det ikke er lyd i gitaren. Det er ikke noe som går i stykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den med de 6 svarte/hvite ledningene du mener jeg skal lodde bakpå volum pot'n?Og,de to ledningene fra jack,skal en til jord og en på den ene utgangen på volum potmetret?sånn det er på en annen gitar jeg har ihvertfall...

Gjør det samme som på den andre, det kan vel ikke gå galt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke med meg at du hadde en gitar full av løse kabler, men ja, sort/hvit skal trolig til jord, de røde skal gjennom switchesystem og på øret på volumpot, den ene ledningen fra output skal til jord, og den andre til det ledige øret på volumpoten. Det stemmer. Og det skal være bare en kondensator i gitaren, hvis det er bare et tonepot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er to tone pot'er,er en strat kopi,med sss...Sånn jeg har koblet det nå: 1: tre røde fra mikker,til switch. 2:Tre hvite og tre svarte,til jord. 3:en rød fra switch til jord. 4: en rød fra switch til øret på volumpotmetret. 5: Output ledningene til jord,og øre på volumpot. 6: Jord fra stol til jord på volumpot. Også tonepottene koblet til switch,med kondensator på den ene.Jeg får altså ikke lyd,hva er koblet feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.