Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp av billig rør topp, Bra til death metal!


CountGore

Anbefalte innlegg

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

For å være helt ærlig, så virker det som du ikke har så mye erfaring med rørforsterkere. Ikke frekt ment i det heletatt!

Altså.. Det er stor forskjell mellom 60watt rør og 60watt transistor.

Det er jo veeldig mang som bruker VOX AC30 i livesammenheng uten problemer.

Når du hander rørforsterkere, så må du kanskje se bort fra watt.. For 50watt er mer enn høyt nok i live og bandsammenhenger :)

Marshall er ikke bare "Marshall". Man får forskjellige modeller som låter forskjellig. JCM800 er ikke kjent for å være den som låter møkk.. vanligvis.

Men et er jo også personlige preferanser.

Les hele tråden igjen. 50rørwatt er HØYT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, den er det nok ikke gainkontroll på, men går fint an å få installert MV på den, men det koster jo litt.

Jeg bruker noe lignende til metal, men da er det mer 70/80-talls metall, thrash og lignende.

Får nok ikke br00talz deth metalz med en slik, men så har jeg aldri spilt daumetall heller, så kan ta feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være helt ærlig, så virker det som du ikke har så mye erfaring med rørforsterkere. Ikke frekt ment i det heletatt!

Altså.. Det er stor forskjell mellom 60watt rør og 60watt transistor.

Det er jo veeldig mang som bruker VOX AC30 i livesammenheng uten problemer.

Når du hander rørforsterkere, så må du kanskje se bort fra watt.. For 50watt er mer enn høyt nok i live og bandsammenhenger :)

Marshall er ikke bare "Marshall". Man får forskjellige modeller som låter forskjellig. JCM800 er ikke kjent for å være den som låter møkk.. vanligvis.

Men et er jo også personlige preferanser.

Les hele tråden igjen. 50rørwatt er HØYT

Regner med at det er meg du refererer til...

Har ikke stor erfaring med rørforsterkere nei for og si det sånn. Har spilt gitar veldig aktivt i 14år men har ikke hatt råd rett og slett til dyre forsterkere.. Kjøpte ESP'n til 19 laken.. så neste steg blir amp..

Har spilt så og si bare på transistor amp.. Men kjøpte meg en Mesa Boogie Recitifier 3 i fjor sommer. men var ikke fornøyd med lyden..

Hadde jo selfølgelig vert fullt mulig og hatt en 50/60 watt rør topp og hatt nok av lyd. Men personlig liker jeg og ha en 100watt, selv om kansje ikke det har en stor praktisk betydning for mitt bruk: så liker jeg forstatt 100watt bedre.. More gain.. more pain! hehe

Men vi får se.. har ikke bestemt meg enda hva jeg går for.. mest sannsynelig en ENGL av et slag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jo selfølgelig vert fullt mulig og hatt en 50/60 watt rør topp og hatt nok av lyd. Men personlig liker jeg og ha en 100watt, selv om kansje ikke det har en stor praktisk betydning for mitt bruk: så liker jeg forstatt 100watt bedre.. More gain.. more pain! hehe

..... :huh:

Jaja, lykke til..

Endret av Troll
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 100w Marshall spiller vanvittig høyt. Modellene ble laget for å fylle store

konsertsaler med lyd uten at ampen ble kjørt i PA (det fantes ikke den gangen)

Flesteparten av de musikerne som spilte foran slike rigger på den tiden,

fikk varige hørselsskader.

Skal du få noe godlyd ut av en 100w amp, bør den kjøres slik at også

utgangsrøra forvrenger. Selv om du kjører mye gain i forforsterkeren,

holder ikke det for å utnytte lyden i en 100w amp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sant der, du kan jo kjøre en 100watt amp uten PA helt fint i drøye store lokaler.. Det som er fint med det.. selv om man mest sannsynlig ikke får brukt ampens potensial!

Men synes også mange amper i 100watt har et bedre utsende og muligheter, og noen amp produsenter lager bare 100watt..

Fant en feit amp i går, veldig sannsynelig at jeg kjøper den når skatte pernga kommer tilbake :)

http://madisonamps.com/2007/enter.htm

den koster ca 9000 norske kroner..

Hørte noen klipp på youtube igår av den, ganske drøy lyd til og være "billig" amp.. Jevlig feit Reverb effekt på'n, gjennomført reverb lyd i forhold til mange andre amper med Reverb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men synes også mange amper i 100watt har et bedre utsende og muligheter, og noen amp produsenter lager bare 100watt..

Hørte noen klipp på youtube igår av den, ganske drøy lyd til og være "billig" amp.. Jevlig feit Reverb effekt på'n, gjennomført reverb lyd i forhold til mange andre amper med Reverb!

reverb = null stress å fikse med pedal.

Jeg føler egentlig at jeg snakker til en vegg.

Hva du forbinder med "mange amper" vet jeg ikke, men det virker som du bare er ute etter watt og utseende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.