Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøp av billig rør topp, Bra til death metal!


CountGore

Anbefalte innlegg

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kabinett ja.. Tenkte og kjøpe et Vader cab 4x12 hørt at de er veldig bra! Bare venter på skatte penger og ferie penger til sommern :)

De Vader kabinettene er jo j..... dyre på denne siden av dammen da. Tror det er mulig å finne like gode kabinetter til en billigere penge her. Men for all del - har du lyst har du lov :) Man kjøper jo også med hjertet og ikke bare med pengeboka :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd Bugera ampen,

men eier en 6505 :) og den brøler sinnsjukt gromt..

merker fort forskjell i lyd avhengig av gitar også, så viss du har gitar med bra mikker,

så er det ikke vansklig å få syyyyk lyd på den forsterkeren,

Merka betydelig lydendringer ved bruk av gitar med dimarzio, og gitar med emg..

så du kan spille alt fra rock til grind-core om du vil.!

Er nok en av mine bedre investeringer noen sinne, og skal jaggu ikke mye opp i pregain før du har for mye ;)

*edit*

For all del, viss du har sjansen, få med deg mange reviews, videoer, og helst prøv ampene før du bestemmer deg;)

Endret av xshorteyx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ENGL Fireball koster 9000 kr ny her, og Powerball har det vært mange av på bruktmarkedet til 8000 kr.

Null problem å få seg ENGL til 7-8k, går du opp til 10k kan du få omtrent hva som helst med litt tålmodighet.

ENGL fireball er jo billig.. men har jo mer lyst på 100watt, men er som du sier kan få nesten alt viss man leter litt :) jeg får bare se.. bruke litt itid! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis ja, men det er noen amper man ikke bør gjøre det på. Spør ikke meg hvilke og hvorfor :P

Fant dette om 6505 på web: «Pull 2 of the tubes, set the ohms to 4 and if need be rewire your cab to run at 4 ohms.»

Da snakker vi selvfølgelig om rørene i sluttrinnet ):

Endret av Aphelion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gigget et par ganger med min ENGL Fireball (60watt) og da hadde jeg volmet på ca 4.5/10.. DET var høyt. Har aldri spilt med høyere volum enn dette.

Spiller du metal, så er ENGL verdt å sjekke ut. Bruker min til all slags musikk og det funker bra. Men ampen er skapt for musikk med en del vreng i gitarene.

Cleankanalen spiller enda høyere. Har du volumet på over 3/10, så ødelegger du ørene totalt (bokstavelig ment)

Ellers på soverommet så spiller jeg med volumet på under 1/10 og det er fortsatt høyt.

Kunne tenkt meg en amp på over 100watt for mer headrom om jeg spilte mye live og myye band.

Men ettersom jeg for det meste har ampen på rommet, så er jeg altså glad for at det "bare" er 60watt.

Stort pluss at den kan brukes både hjemme og live uten problemer ^^,

Cleankanalen er forresten en av de fineste jeg har hørt på metal-amper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan på det varmeste anbefale denne. http://www.musikkborsen.no/frameset.aspx?i...168317&fm=1

Peavey valveking 100w. Vi kjøpte den inn til jobber, sammen med et 6505-kabinett, låter kule og har masse trøkk. Har også en bryter for å bytte mellom class A/class AB (eller hva det nå heter), slik at man kan gå fra metallavdeling til mer lowgain-settinger. Til 4583,- er den virkelig ikke så gal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vil du ha 100W? 100W er mye og det spiller HØYT! Peavey 6505 er 120W og er helt sinnsyk. Hvis jeg kunne kjøpt min i 60W versjon hadde jeg gjort det. Men ville ikke ha combo. Synes virkelig at Peavey burde laget en 6505+ topp på 60W.

Joa, men har lyst på en amp jeg kan bruke Live og øvnings sammenheng.. Liker og ha den extra muligheten med høy lyd! Hadde ampen bare vert for og ha i stua hjemme hadde jeg tatt 60w tvert :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De Vader kabinettene er jo j..... dyre på denne siden av dammen da. Tror det er mulig å finne like gode kabinetter til en billigere penge her. Men for all del - har du lyst har du lov :) Man kjøper jo også med hjertet og ikke bare med pengeboka :)

Ja Vader er dyrt, men har spilt gitar i så mange år nå at jeg har blitt kresen.. Keen på litt "hige peformance" utstyr med bra lyd! Har ESP'n med EMG 81 som gir jevlig bra lyd men mangler bare ampen og kabinettet til og gjenngi lyden bra nok! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.