Web Analytics
Jump to content

Verdi av gitar/ informasjon

CountGore

Recommended Posts

post-4049-1231608516_thumb.jpgpost-4049-1231608498_thumb.jpg

Kjøpte en del forskjellig gammelt musikk utstyr for en stund siden, av en som samlet på instrumeneter men hadde ikke peil på og spille..

Fikk da med En KAWAJ performer gitar..

Noen som skjenner til den gitaren? tipper den er fra sent 70 tidlig 80 tallet en gang..

Har søkt iherdig på nettet men finner ingen ting om gitaren..

Kawaj er visst en piano produsent i dag, men står ingen ting om at de har produsert gitarer så vidt jeg har sett..

Hadde vert takknemilig for noe som helst informasjon om denne gitaren..

Regner med at det er en billig gitar, men den har faktisk veldig bra lyd i pickups'a..

Edited by CountGore

Kawaj gitarer var typiske billige "første elektriske gitar". Noen av dem hadde mange PU og knotter.

Jeg husker modeller med fire PU og mengder av knotter.

Tror gitaren er eldre enn det du antar. Så vidt jeg vet var storhetstiden til Kawaj gitarer sent 60, tidlig 70-tall.

Om gitarene ble produsert senere kan godt hende, men det kjenner jeg ikke til.

Kawai var en av få japanske produsenter som hadde egen fabrikk. Har spilt på diverse Kawai, men da nyere ting. Midt på treet saker. Det gamle blir litt annerledes med tanke på verdi og kvalitet. Litt merkelig kombinasjon av Rickenbacker bass (etter mitt syn) og gitar på den du har. Kan ikke erindre å ha sett Rickenbacker med en slik gitar.

Takk for informasjon! :)

Ja ser jo da ut som gitaren er eldre en antatt. Er utrolig vanskelig og finne informasjon om denne gitaren på nett.. siden det sjeldere merket.

Er jo vasnkelig og si verdi på den og, har planer om og selge den viss den er verdt noe.. Gitaren passser bedre til rock og blues, en death metal som jeg spiller :P

Fant KAWAI sin hjemme side, og er et firma i japan som lager instrumenter og de har holdt på siden år 1929. Mulig de har lagd gitaren, sente de en mail nå for og høre!

Blir morro og se:)

Edited by CountGore

Jeg kan egentlig ikke skjønne at Kawai skulle ha skiftet navn flere ganger. Det er jo et privateid selslap, ledet av far og sønn i generasjoner, med etternavn kawai.

Dette er ikke et tilfelle av at noen legger seg tett opp til navnet, da?

Det finnes jo JWC lydprodukter, Jardon tannbørster og så videre..

Ikke vet jeg.

En gitar trenger ikke se gammel ut for å være gammel.

Jeg tenkte ikke på slitasje og slikt -- det jeg la spesielt merke til var tunerene som tilsynelatende ser moderne ut (som i 80's e.l). Litt googling kan uansett indikere at dette er en gitar fra rundt midten av 80-tallet. Hvis det er DiMarzio-pickups i den så kan det kanskje forklare den fine tonen også (Kawai pleier å låte temmelig crappy, har jeg erfart etter å ha eid to Kawai'er selv).

Jeg kan egentlig ikke skjønne at Kawai skulle ha skiftet navn flere ganger. Det er jo et privateid selslap, ledet av far og sønn i generasjoner, med etternavn kawai.

Dette er ikke et tilfelle av at noen legger seg tett opp til navnet, da?

Det finnes jo JWC lydprodukter, Jardon tannbørster og så videre..

Ikke vet jeg.

Tror egentlig dette bunner litt i de ulike logoene de har hatt. Det ser jo vitterligen ut som at det står Kawaj på gitaren i denne tråden. Men likevel mest sannsynlig at det er en/skal stå Kawai. Ulike navn på japanske produkter vil jeg tro var mest vanlig på de fabrikkene som produserte for ulike produsenter. Gitarene er ofte klin like bortsett fra logo.

Det er en Kawai, men med tanke på logoens utforming er den ikke kjempegammel. Kawai gitarene fra 80/90 tallet hadde den logoen. Sammenlign f.eks med "MoonSault" modellen som vel er Kawais mest kjente modell : http://www.vintageguitar.com/features/bran...ls.asp?AID=3020

Jeg tipper at gitaren din er produsert i 80/90 perioden. Produksjonen var vel relativt liten og din modell ser ut til å være en slags "re-issue" modell av en eldre japaner (60 tall) Men opplagt med moderne detaljer. Er det noen "made in" merking på gitaren ? Jeg tror det ble produsert Kawai gitarer i lavkostland på 90 tallet i alle fall.

Verdien er nok ikke all verdens med mindre du finner en kjøper som samler og selv da er nok ikke gitaren riktig gammel nok til å være noen "rubin". Men jeg ville prøvd e-bay.

Kawai overtok og fortsatte produksjonen av Teisco på 60 tallet og det er nok derfra inspirasjonen til denne gitaren kommer.

Det er en Kawai, men med tanke på logoens utforming er den ikke kjempegammel. Kawai gitarene fra 80/90 tallet hadde den logoen. Sammenlign f.eks med "MoonSault" modellen som vel er Kawais mest kjente modell : http://www.vintageguitar.com/features/bran...ls.asp?AID=3020

Jeg tipper at gitaren din er produsert i 80/90 perioden. Produksjonen var vel relativt liten og din modell ser ut til å være en slags "re-issue" modell av en eldre japaner (60 tall) Men opplagt med moderne detaljer. Er det noen "made in" merking på gitaren ? Jeg tror det ble produsert Kawai gitarer i lavkostland på 90 tallet i alle fall.

Verdien er nok ikke all verdens med mindre du finner en kjøper som samler og selv da er nok ikke gitaren riktig gammel nok til å være noen "rubin". Men jeg ville prøvd e-bay.

Kawai overtok og fortsatte produksjonen av Teisco på 60 tallet og det er nok derfra inspirasjonen til denne gitaren kommer.

Ja er vanskelig og si, er fullt mulig at det er en re-issue.. det som er synd er at jeg ikke har noe som helst serie nr på gitaren. eller "made in.." står bare Kawaj performer på forsiden av hodet..

Ja regner jo med at den ikke er så mye verdt, men kan jo prøve ebay ja.. :)