Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Plekter


Barret

Anbefalte innlegg

Hvor tjukt et plekter du skal bruke er opp til deg som bruker...

Det finnes egne bassplektre som er "tjukke" men jeg har ikke peiling hvordan det er å spille med de.. Jeg kan bruke hvilket som helst plekter men bruker helst 1.0mm Jim Dunlop til både gitar og bass,, Eller for å si det sånn, jeg holder meg helst unna plekter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bruker ikke så mye plekter, men når jeg bruker det foretrekker jeg et litt tykt og litt stort plekter, bare fordi da føler jeg at jeg har litt mer kontroll .Hvilket plekter man bruker kommer jo an på hva man føler er best for sin egen del... tror veldig mange er opptatt av at ting skal se så korrekt ut at man glemmer å gjøre det som er mest behagelig for sin egen del.. er ikke sikker på om noen skjønte hva jeg mente nå, men jaja

PS: Teen Town går bedre og bedre nå, den sitter ganske greit i fingrene nå, men skal innrømme at et par vannblemmer er det blitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Liker ikke å spille med plekter jeg, blir best lyd med fingrene :) Alle jeg kjenner sier det er bedre å spille rock med plekter, pga lyden. Likevel, se på Wolstenholme, pumper ut det ene harde bassriffet etter det andre; uten plekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg har kjøpt meg et trekant plekter, det er lilla og lite kult, men det sitter godt i hånden. Det er 2.0 mm stort, jeg hadde et 1.5 som jeg mistet, men uansett...

Jeg liker best fingrene men det er litt slitt å ta f.eks femtuple 16 deler i

120 bpm med fingre. også sanger hvor en skal spille en 8 delsgrunnrytme kan plekter være greiere, etter som det i bassbegynnerfasen er tungt og holde ut lenge...

Prøv både 0.8 1.0 og 1.5 sier no eg :) Koster ikkje all verdens...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe.. du hadde et som du mistet ? .. og det var nesten litt krise? :D .. jeg pleier å kjøpe en 30 plekter om gangen... de forsvinner hele tiden....

Hvis du lurer på hvilket du liker best så kjøper du bare et av hver av endel forskjellige.. hjelper ikke om vi sier hvilket plekter vi liker, mtp at det er du som skal spille på din gitar, ikke oss.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.