Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

RG7421XL lakkeringsprosjekt.


Anbefalte innlegg

Kjøpte en stk Ibanez RG7421XL for snart to år siden. Det er en bariton 7-strenger som gikk ut av produksjon for noen år siden. Jeg tror dette er en 2000 modell. Den hadde en god del skader i lakken da jeg fikk den så da var det på tide med ny lakk og diverse andre modifikasjoner. Den har fått ny hipshot bridge, neutrik jackinngang, nye "strengekopper"(vet ikke hva det heter) på baksiden.

Fant ganske kjapt ut at forarbeidet kom til å bli den verste delen. Måtte drille nye hull for hipshotbroen og tette de gamle, tette småskader osv.

Dette er første gang jeg gjør noe slikt og så langt er jeg ganske fornøyd med hvordan det ser ut.

Dere får unnskylde den dårlige kvaliteten på bildene. Alle bildene er tatt med mobiltelefon da jeg ikke har kamera. ^_^

Slik så den ut da jeg fikk den. Mesteparten av lakkskadene var på baksiden.

RG7421XL006.jpg

RG7421XL010.jpg

RG7421XL008.jpg

Hipshot bridge:

DSC00513.jpg

Neutrik jackinngang:

DSC00514.jpg

Ny logo:

DSC00507.jpg

Alt annet:

DSC00512.jpg

Her er nesten all lakken pusset vekk.

DSC00104.jpg

Spoler litt fram. Omtrent alle hull og skader er tettet, pusset og all maskering er gjort.

DSC00476.jpg

Headstock. Pusset og maskert. Har også lagt på sealer.

DSC00480.jpg

Sealer på kropp

DSC00481.jpg

Grunning

DSC00482.jpg

Mer grunning

DSC00491.jpg

Første lag med svart

DSC00494.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

FLERE BILDER:

Har pusset vekk noen ujevnheter og lagt på et lag til med svart på kroppen. Har også begynt å spraye klarlakk på hodet.

Beskyttelse.

DSC00522.jpg

Første lag med klarlakk

DSC00523.jpg

Hvis alt går etter planen så er jeg ferdig med all lakkering i løpet av neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(y)

En liten oppdatering. Gikk tom for klarlakk. Skulle spraye de siste lagene med min siste boks men lakken hadde blitt tykk så det kom bare noe skumaktig greie ut.

DAGENS HØYDEPUNKT: Fikk en pakke fra dimarzio idag. HVA KAN DET VÆRE? Nye polepiece skruer.

BILDER:

DSC00532.jpg

DSC00533.jpg

DSC00534.jpg

Hadde også litt svartlakk igjen og bestemte meg for å lakke skruene som ikke akkurat hadde så mye farge igjen. Det meste var slitt vekk. Vet ikke hvor godt dette holder men jeg prøver!

DSC00531.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Takker! :D

Bruker sandpapir ja. Har tilogmed klart å pusse gjennom litt av klarlakken pÃ¥ baksiden sÃ¥ da var det stopp. Tenkte meg ikke godt nok om og tok i litt for hardt. Driver Ã¥ legger pÃ¥ flere lag nÃ¥ og lar det ligge en stund før jeg begynner igjen.

Har i det minste lært hvordan jeg IKKE skal gjøre det. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.