Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

her er en Ballade jeg har laget


kisse88

Anbefalte innlegg

Det var mye pent her :) Blir kanskje mye å dra det ut 4min syntes jeg, blir litt ensformig. Nå trekker trommene en del ned, de blir bare slitsomme nesten:p Noen tips; du ligger mye bakpå, altså du kommer inn litt etter slaget. Tenk litt lenger fremover mens du spiller, så du er mer forbredt på hva som kommer. Noe som også kan hjelpe er om du sitter litt langt framme på stolen og er svært rett i ryggen, da blir man fort litt mer på hugget. Men de fleste gitarister har en del å gå på rytmisk, det som ofte legges minst vekt på.

En annen ting er at det er vel et par-3 deler som gjentages? Form er veldig viktig for en låt, og mens du skriver kan du tenke på låta fra lytterns perspektiv. Du kan tenke at hvis du spiller en del lenge nok går lyttern lei, så man må finne lengden som føles passende. Etter det da har gått en annen del er det ofte vanlig å repetere denne første delen, det som er forandret nå er at lyttern husker dette. Derfor delen kortes ned ettersom den repeteres...

Blir bra hvis det tightes opp litt, og kanskje gjør noe med formen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sangen! er ikke ferdi:P trommen der var bare for å ha tempo og rytme! etterhvert når æ bli flink på ezdrummer blir d nokk bedre:P og seffølgelig når æ kommer på nye riff til sangen så den ikke bli så ensformig:P

den jobbes på enda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.