Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Verdi på en Marshall 100w JMP fra 78?


Anbefalte innlegg

  • Svar 30
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hvor mange dB øker den med?

Jeg har en Time Machine Boost. Ingen problemer med å få lydheving + fetere vreng med den.

Det funker helt topp, selv med Hot Plate på -12dB.

Forstår ikke helt koblinga mellom bruk av Hot Plate og boost.

Min boost funker akkurat likt med og uten Hot Plate.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget når jeg kjører på Super Bassen er jo at den ikke låter skikkelig fett før volumet er ca. 8.

Hvis ikke taket skal rase ned, trenger jeg da å dempe 8-12dB.

Det er til den bruken jeg trenger en boost, for å dra opp volum og vreng enda ett hakk for lead lyd.

Dette funker helt perfekt på min rigg og med min boost, forstår ikke hvorfor du ikke får det til å funke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forresten ganske stor forskjell på boosten min med en Les Paul og en Strat.

Siden signalet fra Stratten er svakere, får jeg mer volumheving og mindre økning

av vreng med den enn med Les Paulen på samme innstilling.

Hvis du har en gitar med aktive, eller veldig kraftige PU's, kan det fungere anderledes

enn med mine gitarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hotplate, og jeg må ikke bruke trafo nei :)

bare liten bryter-aktig sak bak.. :)

hvorfor jeg ikke bruker hotplaten, er at boosten blir så lav, pga lyd-dempinga i hotplaten så når jeg skal solo-booste så blir det ikke noe volumforskjell :P (nesten)

Mente du hadde nevnt noe om at siden du hadde en trafo som du brukte med Mode Four'en din, så var det ikke noe problem å få denne fra USA, så antok at du brukte denne.

En 50w vrenger helt klart tidligere i sluttrinnet enn 100w, selv om den ikke er så enormt mye lavere på 10 (fortsatt latterligt høyt).

Er jo ganske enkelt egentlig, for å produsere f.eks 110db må de to rørene i 50w jobbe hardere enn de fire i 100w.

Litt enkelt forklart selvfølgelig, men det er i prinsippet sånn det er.

Har en 100w Marshall selv, og har faktisk vært innom tanken om å gå over på 50w.

Er faktisk litt forskjeller i lyd på 50w og 100w på andre områder headroom også. Er jo forskjellige trafoer, og de to ekstra rørene endrer lyden litt.

I tillegg er det noen ganger forskjeller i kretsene utover dette også (i Super Leadene bl.a).

50w er gjerne litt mykere, mer smooth, og 100w har litt mer punch og noe tightere bass.

edit: 50w er forsåvidt også mindre og billigere i drift (færre sluttrinnsrør), men er vel egentlig småplukk.

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.