Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gitarlærer


Hans Majestet

Anbefalte innlegg

hei,

jeg spiller en del om dagen men føler at jeg ikke kommer noen vei.

så jeg vurderer sterkt en gitarlærer, noen som anbefaller gitarlærer?

ikke sånn helt basic, men lære forskjellige ting..slide, teknikk, tapping osv...håper på noen nyttige svar.

-Hans Majestet :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitarlærer er kjekt. En som kan hjelpe deg med å finne ut av sanger du ikke klarer, og å hjelpe deg videre hvis du føler at du ikke kommer noen vei. Privat lærer er jo kanskje fint, men jeg tror det er mye dyrere enn sted der det er fler lærere (finner ikke ordet jeg leter etter).

Selv går jeg på et sted som heter Stovner Rockefabrikk og lærer der. Det koster 750 kr per semester (halvår), noe som er veldig billig, og jeg er fornøyd med hva man lærer der og lærerne. Er man medlem der (inngår i prisen) får man også bandøving en gang i uka gratis.

Jeg mener det også er en del fordeler med å gå på et sånt sted i forhold til privatlærer, i tillegg til prisen. Rabatter på musikkbutikker, mulighet til opptak i studio, osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitarlærer er kjekt. En som kan hjelpe deg med å finne ut av sanger du ikke klarer, og å hjelpe deg videre hvis du føler at du ikke kommer noen vei. Privat lærer er jo kanskje fint, men jeg tror det er mye dyrere enn sted der det er fler lærere (finner ikke ordet jeg leter etter).

Selv går jeg på et sted som heter Stovner Rockefabrikk og lærer der. Det koster 750 kr per semester (halvår), noe som er veldig billig, og jeg er fornøyd med hva man lærer der og lærerne. Er man medlem der (inngår i prisen) får man også bandøving en gang i uka gratis.  

Jeg mener det også er en del fordeler med å gå på et sånt sted i forhold til privatlærer, i tillegg til prisen. Rabatter på musikkbutikker, mulighet til opptak i studio, osv.

takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke tak i lærer, så jeg bare spiller på egen hånd, uten å kunne en bajs, men jeg synes ikke jeg er dårlig å spille av den grunn.

Jeg lærer coverlåter ved hjelp av tablator, og låter jeg lager selv, lager jeg bare... Bare spiller i vei, og tar vare på det som er tøft.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig greit med en gitarlærer. Ihvertfall i starten... en grei måte å få litt innføring i "teori" der du har noen som kan forklare deg hva du egentlig gjør... samme med teknikk... og å lære noen sanger....

Nivået på lærerene varierer jo noe enormt... Samme med den pedagogikken de praktiserer... ta en telefon og sjekk hvilket øvingsopplegg læreren har, og spør om det du er mest interresert i...

Etter en stund kan det jo være like greit å gå videre på egen hånd... utvikle seg selv... og finne "lessons" og slikt på nett... men da må en greie å motivere seg selv... det er lettere å motivere seg når en går til lærer og blir "presset på" ting en må lære seg til neste gang...

En annen ting... prøv å samle sammens et band med noen kompiser... Du lærer utrolig mye ved å spille i band... (musikkskolene har jo et godt opplegg der..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emperoar
hei,

jeg spiller en del om dagen men føler at jeg ikke kommer noen vei.

så jeg vurderer sterkt en gitarlærer, noen som anbefaller gitarlærer?

ikke sånn helt basic, men lære forskjellige ting..slide, teknikk, tapping osv...håper på noen nyttige svar.

-Hans Majestet :twisted:

Finn deg en lærer som passer deg, ikke nøy deg med den første du finner.

Har en link til tips om hvordan man bør gå fram med tanke på valg av gitarlærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil at jeg skal tipse deg om gitarlærere, kan du kanskje starte med hvor i verden du befinner deg...

Han skriver jo at han bor i Akershus :wink:

det er også sant..les før du skriver Gnome :P

Eks:

Hvis du bor i Asker, ville du da dratt til Lillestrøm for å ta timer?

gjerne det :mrgreen: hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.