Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Explorer prosjekt


Anbefalte innlegg

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer....ble snacks av den! Ville selv kutta litt av tippen på headstocken slik den ble mer ESPish...men,men;)

På tide og oppdatere signaturen? - "Explorer kit på vei i posten" <----?

Må oppdatere signaturen nå ja.

Er ikke så glad i ESP headstocken. Så lar den være som den er. Hvis jeg en gang finner på å bytte hals så kjøper jeg en hals med 3x3 stemmeskruer. Gjerne en sånn man skjærer ut form på selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Super tråd og flott gitar!

Du har all grunn til å være fornøyd.

Kjekt med en tilbakemelding på hvordan det går med halsen.

Jeg har en Warmoth-hals av lønn som fikk en satin finish av Warmoth. Denne var flott til å begynne med, men etter en stund med spilling blir den mer og mer som en vanlig lakkert hals. Den er ikke like "ille" ennå, men den er nok godt på vei der hvor den er mest brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har aldri kommet meg til det, men jeg har lånt av kjentfolk ved behov. Må si jeg synes det er vanskelig å få både en god vinkel (lite hvilepunkt) og en glatt og ikke for bred "dal" uten. Det blir fort "klikking" ved bends eller problemer med at gitaren ikkke holder stemmingen (grunnet friksjon) ellers. Dessuten er det jo dette med å få den eksakt riktige strengehøyden ved nut. Det er liksom slikt som gjør en gitar bedre enn snittet liksom.

Jeg har hørt enkelte som lager hakk i et bladføler blad med ønsket dimensjon for så å file med dette, men det fungerer nok ikke så gpdt på bein og harde materialer.

Nå har jeg fintilpasset nuten. Og jeg prøvde det bladføler trikset. Og det funket serisøt perfekt. Brukte 0.10 føleren til 0.11 strengen. Og 0.15 til 0.14 strengen. Nå er høyden perfekt og strengen sitter perfekt i sporet. Utseende på nut'en er ikke det vakreste. Men jeg har i det minste gjort det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.