Web Analytics
Jump to content

Optimalt for Gibson

kloe

Recommended Posts

Heisann

Fikk gitaren på julaften og var inne her å spurte om erfaringer

At denne er enorm er det ingen tvil om, den dekker ihvertfall 250% mine spillebehov

Gibson BFG skuffa ikke og hver gang går jeg fra gitar rommet med ett meget stort smil

Jeg synes denne gitaren er fantastisk å jeg henter ettermiddag min nye rørforsterker som kom nå :)

Men jeg tenker på strenger, regner med det sitter en gjeng her som har Gibson i hus :)

Lurer på hva slags strenger dere bruker å hvor dere kjøper de?

Link er ønskelig

Ellers kan jeg jo komme med erfaring om min super champ forsterker sendere hvis det er ønskelig

Jeg bruker D'Addario 10-46 på min, ikke finn på å bruk 09-42 på Gibson skala, det både låter og føles forferdelig ut.

Brukte Ernie Ball før, men synes D'Addario føles mer seige, noe jeg liker, og så tar det ikke like langt tid å kjøre de inn (strenger er jo jævlige når de er helt ferske).

Er også noe av det billigeste man får, og de varte lenger enn Ernie Ball i hvert fall. Er jo alltid et pluss.

Har også prøvd Elixir, som veldig mange liker, noe jeg forsåvidt kan forstå. De var mindre "metalliske", noe som sikkert er bra for noen, men som jeg ikke likte helt.

Jeg ville anbefalt noen light-heavy strenger: .10-.52

Personlig digger jeg Elixir, men de er strammere enn andre .10 strenger. Alternativt kan du prøve DR (hvis du vil ha strenger som varer). Hvis ikke dette er viktig funker vel egentlig hva som helst.

Edited by M55ikael

Nå som folk er inne på strenger, jeg MÅ ha nye strenger, ikke det at de er gamle, de er ca 2 mnder og føles enda helt nye siden jeg tar veldig bra vare på dem, så jeg lurer på hvilken streng pakke jeg må skaffe skal jeg ha en tjukk death metal lyd uten at de er tjukkere enn drop D tuning? Jeg kan ikke bruke 56, de har jeg på en Schecter Damien-6, kan bare spille i B og C. Lysere blir bare ekkelt å spille på og strengene blir alt for stramme, noen tips på det hvis det går an å spille med tykkere strenger?

Bruker 09-42 strenger på min Floyd da, og de var jo bare ekle som ekklere enn ekleste da.. Og lyden >:( den gir en sånn tynn vreng, helt treble uten noe bass, full treble uten støy fra treble om man tar på fullt liksom,.. tynn....ekkel, og tynn..

Noen tips? :D Jeg bare klarer ikke å spille med en så tynn lyd mens jeg spiller skikkelig metal altså, er så dårlig og bassen på min digital boks gir ikke sånn bass lyd, men bass i bakgrunnen av vrengen. 1/4 går inn i vrengen, og tar jeg for mye så blir det så mye bråk at det ikke blir bra..

Edited by Boks

Takk for svar som altid meget meget fornuftige svar av alle sammen :)

Det er 0,10 - 0,46 på den nå ser jeg så da fortsetter jeg med det nå er det Brite Wires på min BFG å jeg synes det tar JÆVLIG lang tid å få de innspillt

Ellers fikk jeg min fender super champ rør i morges å har spillt en del å den er fet men den skurrer nå jævlig på visse lave toner, om jeg skal kalle det skurring vet jeg ikke men iallefall meget grov på visse lave lyder på en par innstillinger men det er sikkert slik det skal være

Meget herlig førsteintrykk ihvertfall å grunnen til at jeg er småskeptisk er fordi det var hull i pappen den kon i og jeg rapoterte dette selvølgelig i tilfelle det er noe som fikk i stykker, det var null polstring der hullet var å rett på fremsida

Litt rart at sound1 ikke pakket den bedre inn synes jeg men den virker være ok