Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Taylor 312CE


Woodrow

Anbefalte innlegg

Hei!

Mitt første innlegg gjelder en stålstrenger som jeg sårt trenger. Men det trenger ikke nødvendigvis å være akkurat denne stålstrengeren.

Lenke til gitaren som jeg lurer på å kjøpe

Det jeg lurer på er om elektronikken i denne gitaren holder mål i forhold til dagens elektronikk. Den er nemlig 10 år gammel og ikke 2 1/2 år som det står i annonsen.

Jeg får den for 11.000,- Er denne gitaren verdt det?

Bruker gitarene mine først og fremst i studio - er den godt egnet til det?

Share & Enjoy!

Woodrow

Endret av Woodrow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke gitaren i det hele tatt, men når deg gjelder "gammel" elektronikk- betal "next to nothing" for det. Utviklingen på denslags har gått med lyntempo, det sitter bedre preamper og pickups i gitarer til 2k enn det gjør i "gamle dagers helter", da kun elektronikken kostet en fire- fem månedslønner. Minst. Beklager, men sånn er det. Helt sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du skal bruke gitaren i studio er det vel ikke aktuelt å benytte seg av elektronikken i gitaren? Dersom du kan mikke opp gitaren blir du trolig veldig fornøyd med en Taylor. Om du er helt avhengig av plugge inn gitaren for å ta opp, så ville jeg sett på en gitar som var laget for dette. De fleste Takamine låter bedre plugget enn uplugget. Med det sagt, skal ikke påstå at den Taylorn låter dårligere enn en Takamine. :) Så... Prøv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har en taylor 614 Ce. Og tayloren låter kjempebra med plug (og uten:D). Ofte når jeg er i studio.. så bruker jeg både mic og plug.

Grunnen til at jeg bruker pluggen er fordi den gir bedre bassrespons. Men du vil alltid få best lyd ved oppmikking.. uanz gitar!!

På min gitar og de nyeste taylorene har de utviklet et nytt system som de kaller expression system. Rupert Neve som har lagt det systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.