Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson vs epiphone


Chris

Anbefalte innlegg

Jeg har et nøyaktig motsatt inntrykk.

På Musikksenteret prøvde de å selge meg en Ibanez V70 1300 spenn og sa at det var en "ca." like god gitar som en Seagull til 6000, mens på Musikkland visste de litt mer hva de prata om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

en gibson er jo i en helt annen klasse en epiphone... det er bedre lyd, bedre treverk, bedre lakk, og ellers bedre i alt annet.... men hvis du ikke har rå til en gibson så er epiphone et glimrende valg det også... bra gitar det også.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er STOOOOR forskjell fra en dyr Gibson til de noe rimeligere og helt ned til Epiphone. Det skjønner du når du tester de samtidig og evt over lengre tid! Kvalitet, spillefølelse, lyd, dynamikk det er små detaljer som du betaler ekstra for. for enkelte er det verdt hver eneste krone! Eide for en tid tilbake peavey wolfgang gold top den dyre med birds eye maple i hals den ser jo kliss lik ut som billige specialen men det er to forskjellige gitarer.

Det samme er vel å si om epiphone les paul og gibson. De ser lik ut men er to forskjellige gitarer. Se opp for de rimelige studio modellene...har du råd kjøp en standard evt custom, hvis ikke kjøp ihvertfall en Gibson, hvis du absolutt skal ha en Les Paul!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har blitt fortalt av "eksperter" på Gibson, er de eneste forskjellene på Les Paul modellene Studio, Classic og Standard forskjellige miccer, og utseende.

For inntil noen år siden ble LP Standard utstyrt med de samme miccene som Studio, dvs 490r og 498t-miccene. Og jeg vil absolutt påstå at "gamle" standarder låter bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.