Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson vs epiphone


Chris

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

å en Fender Jimi Hendrix...osv..HEHE... :lol:

Beklager, men jeg klarer ikke å se på at du gjør den samme feilen gang på gang. Kjapp huskeregel:

"Å" står foran verb i infinitiv; "å kjøpe", "å spille", "å kjøre", med enkelte unntak: 

"Å, så fin gitar du har.".

Og(som helst ikke skal stå som første ord i en setning) brukes slik:

"Jeg vil ha en gitar og et trommesett."

jaja, men jeg er bare en liten 14 åring.. :P

så du må nok leve med det.. :wink:

Man lærer så lenge man lever. Hehe. :)

Jeg ser at du har en liten feil på signaturen også.

"Gitar å musikk" står det, det skal være "Gitar og musikk". Men ingen bryr seg særlig om det, så det går nok bra ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar dere!

Man får selvfølgelig det man betaler for, men som jeg har forstått er det ofte relativt liten forskjell på en Les paul til 12.000 og en til 25.000. På meg virker det som om det går mye på utseendet. Forskjellige mic- tpyer, treverk og andre ting som går på smak og behag ja, men 10-15 lapper i forskjell er det kanskje ikke verd, med mindre du er litt fanatiker?Ikke det at jeg synes det på noen måte er en negativ ting å være.

Arrester meg gjerne dersom dere mener dette er feil :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har blitt fortalt av "eksperter" på Gibson, er de eneste forskjellene på Les Paul modellene Studio, Classic og Standard forskjellige miccer, og utseende..

På Studio'en betaler du rett og slett ikke for en topp i flammet lønn, binding rund baut og Burstbuckere.

På Classic betaler du ikke for topp i Flammet lønn, men får med 496R/500T miccer..

Byggekvalitet og tre-verk skal være av samme standard på alle.. Så det er fullt mulig å få samme lyd i dem dersom du bytter ut elektronikken til å matche de dyerere modellene.. (eller det er det jeg er blitt fortalt da..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nope ... byggekvalitet og treverk er det nok forskjell på ja ......

men uansett så har vel Gibson priset seg selv litt ut ..... de har forøvrig senket prisene litt det siste året men.....

Vil ikke påstå at det er SINNSYK stor forskjell på Gibson og Epi. annet enn som man sier pups og byggemetode og treverk etc. etc.

Forskjeller er det, både kvalitet og lyd, men etter min mening er det ikke så stor forskjell at det bør være kr.20000 i forskjell på gitarene ....

Gibson og Fender overlever på HYPE !!

de har penger til å kjøpe de største artistene ... thats all !!

hvis man ser på noen av de store gitaristene åsså, så begynner fler og fler å gå over til andre gitarmakere ..... eksempelvis

www.chafincustom.com

www.jetguitars.com

etc. etc.

Uansett ..... det er STATUS å ha en Gibson .......

ikke for det ..... skulle gjerne hatt en jeg ...... Firebird VII for eksempel hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en epiphone les paul for ikke så lenge siden. Den kom med gibson mikker. Jeg har bytta ut noe hardware med ekte gibson hardware. For meg er den mer en bra nok, men uansett når jeg for spart opp skal jeg alikavel ha meg en gibson. Er noe med det og ha en ekte gibson i samlinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nope ... byggekvalitet og treverk er det nok forskjell på ja ......

men uansett så har vel Gibson priset seg selv litt ut ..... de har forøvrig senket prisene litt det siste året men.....

Vil ikke påstå at det er SINNSYK stor forskjell på Gibson og Epi. annet enn som man sier pups og byggemetode og treverk etc. etc.

Forskjeller er det, både kvalitet og lyd, men etter min mening er det ikke så stor forskjell at det bør være kr.20000 i forskjell på gitarene ....

Gibson og Fender overlever på HYPE !!

de har penger til å kjøpe de største artistene ... thats all !!

hvis man ser på noen av de store gitaristene åsså, så begynner fler og fler å gå over til andre gitarmakere ..... eksempelvis

www.chafincustom.com

www.jetguitars.com

etc. etc.  

Uansett ..... det er STATUS å ha en Gibson .......

ikke for det ..... skulle gjerne hatt en jeg ...... Firebird VII for eksempel hehe

Helt enig... Jeg har ikke sett det hvis du ikke hadde sakt det... Min yndlig på gitar er jo Richie Sambora(Bon Jovi) Crush tour live dvd da bruker han veldig mye Fender Stratocastere i forskjellige varanter, men på en av de nyeste dvd`ene bruker han veldig mye Tom Anderson gitarer som er bare helt råe... Nei hør på Mr.bungle...De merkene som er minst kjent kan ofte være best..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det jeg har blitt fortalt av "eksperter" på Gibson, er de eneste forskjellene på Les Paul modellene Studio, Classic og Standard forskjellige miccer, og utseende..

På Studio'en betaler du rett og slett ikke for en topp i flammet lønn, binding rund baut og Burstbuckere.

På Classic betaler du ikke for topp i Flammet lønn, men får med 496R/500T miccer..

Byggekvalitet og tre-verk skal være av samme standard på alle.. Så det er fullt mulig å få samme lyd i dem dersom du bytter ut elektronikken til å matche de dyerere modellene.. (eller det er det jeg er blitt fortalt da..)

feil. Da har du snakket med feil folk. F.eks de på Musikkland her i Lillestrøm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke pratet med noen på musikk-sjapper nei.. kan aldri høre seriøst på de, de vil jo bare selge deg et eller annet..

Dette har jeg hørt fra diverse folk som eier begge (Studio og standard/classic), og de sier at Studio'en er like bra (dersom man bytter miccer).. Men det blir jo kanskje litt vel subjektivt da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.