Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

Gibson vs epiphone


Chris

Anbefalte innlegg

Heisann!

Skal ha meg ny gitar.

Er veldig glad i gibson les paul gitarer, så det går nok den veien med neste innkjøp.

Lurer allikevel på en liten ting.

Hva er det egentlig som gjør den store prisforskjellen mellom en les paul til 25.000 og en epiphone gitar til 6-7.000?

Er det verd det?

Noen som har gjort seg opp en mening om dette?

Takker og bukker for alle svar : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Personlig syns jeg ikke det er verdt det, men vet det er mange her på forumet som mener noe annet.

Forskjellen ligger i presisjonen på hardware, kvaliteten på treverket, samt mikrofonene.

Det finnes en type Epiphone som heter "Elitist" og det er det nærmeste du kommer en ekte Gibson før "the real thing". Disse ligger rundt samme prisklasse som en Gibson Studio, og da vil jeg tro de fleste velger å gå for en Gibson istedet.

Gibson LP Studio ligger vel på rundt 10000,- om jeg ikke husker helt feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes noen bra Epiphone, men det er som Fenders datterselskap Squier (er det datterselskap, er litt usikker?), skal man ha en bra Squer/Epiphone, må man opp mot 10 000 spenn, og da er det like greit å kjøpe ekte vare. Derimot finner du noen billige Epiphone, men de er noen klasser fra ekte Gibson. Jeg spilte selv på en Gibson LP til 25 000 i går, jeg er ikke sikker på hva den het, men den var herlig å spille på ihvertfall. Personlig liker jeg SG litt bedre, men Les Paul Junior (tror den heter junior, sånn uten pick up switcheren, den er nede i mellom volume/tone knappene) er en fet gitar, jeg skal kjøpe en junior en gang i tida...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anyway!

Når du kan påstå at det ikke er noe poeng i å kjøpe en Studio LP fordi du får like bra Epiphoner til halve prisen, er det ett eller annet som ikke ble klart under undervisningen...

Det er som regel grei forskjell mellom en gitar til 6 og en gitar til 16 tusen kroner. Ikke bare presisjon i hardware og pu's, men også hals og kropp, samt kvalitetssjekken. DU finner stadigvekk kvister i billige halser, i halsen til en Goldtop kan jeg love deg at du ikke finner ett eneste sted som har annen farge enn reste...nesten da

Som konklusjon, du får det du betaler for, dette gjelde ikke bare gitarer under 6000 kroner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å en Fender Jimi Hendrix...osv..HEHE... :lol:

Beklager, men jeg klarer ikke å se på at du gjør den samme feilen gang på gang. Kjapp huskeregel:

"Å" står foran verb i infinitiv; "å kjøpe", "å spille", "å kjøre", med enkelte unntak: 

"Å, så fin gitar du har.".

Og(som helst ikke skal stå som første ord i en setning) brukes slik:

"Jeg vil ha en gitar og et trommesett."

jaja, men jeg er bare en liten 14 åring.. :P

så du må nok leve med det.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.