Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

nybegynnerspm: kordan skifte strenger?


LoCDoG

Anbefalte innlegg

Jeg har bestandig skiftet alle atrengene på en gang, på alle mine gitarer..

Jeg har aldrig hatt noen problemer med at halsen forskyver seg! Det som er mere sårbart for en gitarhals er luftfuktigheten og temperatursvigninger..

spessielt på akkustiske gitarer.

Når du f.eks tar ei vibbarm helt ned så trengene slenger, vil du jo oppnå nesten samme tilstand som om når du tar av strengene.. Halsen beveger seg kansje ør lite, men har aldrig hørdt at noen er kommet ut av posisjon av den grunn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mine halser har aldri tatt skade av å lempe av alle 6 strengene, de er jo ikke av i mer enn to-tre minutter, kanskje fem eller ti om jeg gjør ren halsen også.

Eneste litt gode argumentet jeg har hørt for å ta én og én streng er at du da får mindre arbeid med å stemme opp gitaren etterpå.

Hva bruker du til å rengjøre halsen med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker å fukte en klut, med lunkent vann, den må ikke være våt, og ikke såpe, jeg gnir forsiktig på treverket. etterpå tørker jeg med en tør klut, slik at det ikke er igjen noen fuktighet.. Etterpå tar jeg å gnikker over alle båndene med en klut. Er ikke bestandig jeg orker det da, spørs hvor ofte det blir strengeskift.. Vi har spillejobber hver helg, så det blir ganske hyppige strengeskift..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.