Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

nybegynnerspm: kordan skifte strenger?


LoCDoG

Anbefalte innlegg

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
husk at gitaren er vant til at det er flere tonn som trekker den i retning av stolen.

Ja... Eller, nei... 38,65 kg på et .009 sett. :roll: Som selvfølgelig varierer med metall og individuelle forskjeller i strengene, samt gitarens mensur.

Uansett, hvordan man fester strengene rundt stemmeskruen avhenger av hvilke stemmeskruer gitaren har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi snakker ikkje om å ødelegge gitaren om den ligger litt uten strenger, men du kan regne med å måtte justere gitaren før du ellers måtte ha gjort det. Seff ingen krise om alle strengene river av (større krise på en akkustisk gitar en en el gitar, sier seg selv). Men ville ikkje anbefalt det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

større krise på en akkustisk gitar en en el gitar, sier seg selv

Hvorfor er det slik?

Vel en av grunnene er at man som oftest bruker mye tykkere strenger på akkustiske (tenkte mest på stålstrenger når eg skrev posten, skulle kanskje presisert det). Det finne selvfølgelig de som kjører tykkere strenger på el gitaren sin. Var kanskje litt upresis der, men generelt sett vil det være større spenn og større krefter i sving når det gjelder an akkustisk gitar (feks eg bruker 0.9 på el gitaren men 0.12 på min akkustiske)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm.

Etter å ha lest alt dette en gang til tror jeg at jeg skal la gitaren min ligge en stund så halsen får kommet seg igjen. Får bare passe på å stemme litt hver dag. Skal spille på øving svært lite en stund framover nå så da er det jo nesten like greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.