Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

nybegynnerspm: kordan skifte strenger?


LoCDoG

Anbefalte innlegg

eg har røket 3 strenger i dag, blir forbanna :P fikk et smekk på hånden av den ene og.. ikkje så ondt egentlig, men eg ble ikkje mindre sur av det..

når eg skal skifte så får ikkje eg til å få strengen i en fin rull rundt strammeren, det blir en klump og derfor ryker strengene når eg skal stramme/stemme.. kordan gjøre dette riktig?

har røket 3 strenger i dag,og en hin dagen.. lei.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 3 weeks later...
Det er sinnsykt lett å skifte strenger med Fender Deluxe stemmeskruer, for der bare dytter du strengen så langt du kan gjennom hullet, også låser du den med en skrue på undersiden...

Dritsmart!

Hvor lenge holder de da? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

jeg var på en mini konsert med bigbang i Oslo forrige uke. Da sto jeg rett foran greni. Så før konserten skulle han skifte strenger og da hadde jeg excellent view. Det han gjorde var å sleike på strengene før han satte dem på. Tenkte kanskje det kunne være til hjelp. Har ikke prøvd det selv ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen morsomme Mexicanske stemmeskruer, der på du klippe av strengen cirka 4cm etter der du skal feste den, også dytter du den neddi, vrir der under en kløft som er på den, og begynner å skru, ikke langt ifra Fender Sperchel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det gjør vel ikke gitaren noe at du tar av alle strengene, fordelen med å ta av aller er at da kan du vaske den litt. Men ellers ville det ikke skade gitaren med mindre du er jæææææææææævlig treg til å skifte strenger, men da skal du bruke tid!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gitaren skal ligge litt før den slakker seg mye ja. Men vil alikavel anbefale å ta en og en. Eg har iallefall ikkje så mye problemer med å regngjøre når eg tar en og en. Dessuten e det rett som du sier nettrom, det e mer stress å stemme opp gitaren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.