Web Analytics
Gå til innhold
  • Bli medlem

The BlackSheeps og studiomusikere


Anbefalte innlegg

Jeg har hørt av en meget sikker kilde, at ingen spiller inn eget materiale på MGP. Hverken voksen eller barne versjonen av MGP. Jeg tror til og med at Wig Wams In my Dreams er spilt inn av studiomusikere..

Det er Jonny Sho, Børge Pettersen-Øverleir, Skjalg, osv som spiller inn det meste. Dette er vist pga, at enkelte av artistene som skal fremføre dette, bruker for lang tid i studio. Så de bruker musikere som er vant med studiosettinger til å spille inn, så det skal gå fortere, og låte bedre..

Børge Petersen-Øverleir....Med en t altså ja...

Børge er antakeligvis norges mest effektive gitarist i studio. Er som oftest ett take.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvorfor lage låta så bra for at den skal være dårligere når bandet selv skal spille ?

Dette gjelder jo nesten alle band. Spesielt band med én gitarist. Masse overdubbing og dobbeltracking er jo standard. Er utrolig mange låter som må forandres på eller rett og slett blir 'dårligere' live.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo ikke uvanlig, men jeg synes det kanskje er på tide at man prøver å tenke litt mindre sånn. I lengden så skader det kredibiliteten og hvis alle produsenter skal tenke penger, så vil de stå i veien for kreativ utvikling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes MGP er noe dritt, men når det gjelder The BlackSheeps, så synes jeg litt synd på dem, hvorfor kunne ikke de spille det inn selv? Hvor vanskelig kan det være?

Er som Yngtchie sier, heller at det spilles av spille og rocke glade ungdommer enn karakterløse studiomusikere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt av en meget sikker kilde, at ingen spiller inn eget materiale på MGP. Hverken voksen eller barne versjonen av MGP.

Vil nå tro at the Blacksheeps er en meget sikker kilde. Det er ikke bare noe jeg sier for å virke lur eller noe. Jeg kjenner faktisk de, har spilt opptil flere konserter med de lenge før de ble kjent. Og lenge før de skulle på MGP.

Til dere som tviler på det, kan dere jo kontakte The Blacksheeps selv og spørre om de kjenner Vetle ifra Vadsø.

Men ontopic: Tror faktisk ikke at de bandene ville ha perfeksjonert låta selv, de ville nok spilt til de var fornøyd med låta. De hadde tvilsomt brukt en hel dag på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OMG jeg er på samma forum som en som kjenner blacksheeps!!! *hyyyyyyyl*

ontopic:

ja, nå skjønner jeg deres meninger og synspunkt på artist - studiomusikere.

og det var kanskje ikke riktig at disse 11åringenes første og kanskje brutale møte med musikklivet var at noen andre spilte instrumenter på deres debut.

Men, igjen så er det slik det til syvende og sist henger sammen.

bassisten i D´sound måtte spille inn basstracket til Baba Nation og kjartan var så stein så han klarte ikke å spille sitt eget riff på "splitter pine" så han måtte skaffe seg en studiomusiker.

slik er det desverre.

men, om det er så det blir sagt. at dette bandet er habile musikere. så kunne de jo gjort opptaket selv.

Det er da tross alt ingenting som er viktigere enn den yngre generasjon. da det er de som skal føre denne værda videre. og de som skal ta vare på oss da vi blir gamle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, nå skjønner jeg deres meninger og synspunkt på artist - studiomusikere.

og det var kanskje ikke riktig at disse 14- og 15åringenes første og kanskje brutale møte med musikklivet var at noen andre spilte instrumenter på deres debut.

Rettet litt på deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Dette nettstedet bruker cookies for å gi deg en best mulig brukeropplevelse Bruksvilkår.